ATC szerviz es tunning

A Chiptuning nem más, mint a gyári motorvezérlő elektronika optimalizálása. A gépkocsi motorvezérlője egy számítógép, ami a motor működéséhez szükséges minden adatot tárol. Ezek az adatok egy EEprom-on (Chip) vannak letárolva, mint pl. az előgyújtási időpontok, töltőnyomás, nyomatékkorlát, befecskendezés vagy adott esetekben akár lehatárolási pontok, mint fordulatszám és végesebesség.

• 10 - 30 % NYOMATÉK- ÉS TELJESÍTMÉNY NÖVELÉS    
• JOBB GYORSULÁS, KÖNYEBB VEZETHETŐSÉG  
• KEDVEZŐBB FOGYASZTÁS ⇒ ÜZEMANYAG MEGTAKARÍTÁS  

Minden általunk készített tuningra, egy hónapos kiprobálási lehetőséget biztosítunk, pénzvisszafizetési garanciával!*

 

A hazai tuning-piaccal és árképzéssel kapcsolatos gondolatainkat alábbi blog-bejegyzésekben olvashatja:

Chip Tuning Általános-Árlista** - A megadott árak tartalmazzák a teljesítménymérést is.

 

 

 

 

 

Kategória

2018-2016

2015-2013
(-10%)

2012-2010
(-20%)

2009-1901
(-30%)

 

         

Szívó motorok
1600 cm3 -ig

100.000 Ft
(127.000 Ft)

90.000 Ft
(114.300 Ft)

80.000 Ft
(101.600 Ft)

70.000 Ft
(88.900 Ft)

 

         

Szívó motorok
1600-2000 cm3 -ig

110.000 Ft
(139.700 Ft)

99.000 Ft
(125.730 Ft)

88.000 Ft
(111.760 Ft)

77.000 Ft
(97.790 Ft)

 

         

Szívó motorok
2000-2400 cm3 -ig

120.000 Ft
(152.400 Ft)

108.000 Ft
(137.160 Ft)

96.000 Ft
(121.920 Ft)

84.000 Ft
(106.680 Ft)

 

         

Szívó motorok
2400 cm3 felett

130.000 Ft
(165.100 Ft)

117.000 Ft
(148.590 Ft)

104.000 Ft
(132.080 Ft)

91.000 Ft
(115.570 Ft)

 

         

Feltöltős motorok
1600 cm3 -ig

130.000 Ft
(165.100 Ft)

117.000 Ft
(148.590 Ft)

104.000 Ft
(132.080 Ft)

91.000 Ft
(115.570 Ft)

 

         

Feltöltős motorok
1600-2000 cm3 -ig

140.000 Ft
(177.800 Ft)

126.000 Ft
(160.020 Ft)

112.000 Ft
(142.240 Ft)

98.000 Ft
(124.460 Ft)

 

         

Feltöltős motorok
2000-2400 cm3 -ig

150.000 Ft
(190.500 Ft)

135.000 Ft
(171.450 Ft)

120.000 Ft
(152.400 Ft)

105.000 Ft
(133.350 Ft)

  

         

Feltöltős motorok
2400 cm3 felett

160.000 Ft
(203.200 Ft)

144.000 Ft
(182.880 Ft)

112.000 Ft
(142.240 Ft)

112.000 Ft
(142.240 Ft)

  

 

A táblázatban szereplő árak tartalmazzák a gépkocsi diagnosztikai vizsgálatát program-módosítás előtt, valamint két teljesítménymérést is, gyári állapotban és tuning után, amennyiben a gépkocsi nem autómata váltós. Zárójel nélkül a nettó, zárójelben a teljes ÁFA-val növelt ár látható.


*Pénz-visszafizetés esetén a teljesítménymérések díja a visszafizetendő összegből levonásra kerül.

** Ártáblázatunk nem teljeskörű! Évjárat és egyedi akciós kedvezmény nem vonható össze! Bizonyos tipusoknál semmilyen kedvezmény nem érvényesíthető! Kérjük minden esetben érdeklődjön a pontos árak iránt! 

Az OBD-szervícstalakozon keresztül nem, így megbontással járó programozás esetén nettó 15.000,- Ft -tól 30.000,- Ft-ig terjedő külön díjat számítunk fel.

Csak teljesítménymérés

  • Két kerék meghajtású gépkocsi esetén: 25.000,- Ft & ÁFA
  • Négy kerék meghajtású gépkocsi esetén: 30.000,- Ft & ÁFA

ATC-Chiptuning megbeszélés szerint Somogy Megyében is!

A modern gépkocsik motorvezérlő elektronikáját a tömeggyártásban úgy programozzák fel, hogy az autók akár sarki vagy sivatagi körülmények között, és nem egy európai szabvány szerint előállított, hanem ennél lényegesen rosszabb üzemanyaggal is működjenek. Figyelembe veszik azt is, hogy nem teljesen a gyár által előírt szervizelés (intervallum és minőségi alkatrész) esetén is lényegében akár hiba mentes lehessen üzemeltetésük.

Ám manapság ezen felül is hagynak a gyártók még bőségesen tartalékot a motorokban, más okból kifolyólag is. Vannak egyes tipusok, ahol kizárólag marketing, illetve teljesítményadózási szempontból állítanak be egy adott tipus a kívánt teljesítményre. Mindezt úgy, hogy a palettán egy fokozattal feljebb szereplő, erősebb változat sokoszor csak szoftveresen engedélyezi a több teljesítményt, gyengébb testvérénél.

A módosítás ami tuning során elérhető tehát mindig az adott programtól és a motor komponenseitől függ. Természetesen vannak kivételes tipusok ahol alig találni gyárialg meghagyott tartalékokat, ám vannak gyártók akik szinte kizárólagosan szoftveresen folyatanak le motorokat és alkotnak így egy akár 100%-ig azonos konstrukciójú motorból különböző teljesítményű változatokat.

Az elmúlt évtizedek sok esetben azt is mutatják, hogy talán nem is véleltlenül marad tartalék számos autó programjában. Bizonyos márkák fejlesztéskor, ha nem is nagydobra verve, de szándékosan hagynak programbeli tartalékokat autóikban, tudva azt, hogy a tuningolhatóság sokak részéről már egy elvárás, másrészről piaci igény esetén minimális ráfordítással bármikor bővíthető egy motorpaletta, újabb "motorváltozattal".

Vezérlőprogram-módosítással megváltoztathatóak a motorvezérlő elektronika gyárilag rögzített memória értékei, így azután a szenzoroktól kapott információk (a beáramló levegő mennyisége és hőmérséklete, a főtengely fordulatszáma, a fojtószelep állása stb.) alapján, az elektronika már a memória-chipen végrehajtott módosítás szerint vezérli a motor egységeit. Márpedig a pontosan beszabályozott üzemanyag-levegő keverék és az azt a megfelelő pillanatban berobbantó gyújtás adják a motornak a legnagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, a legkisebb üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsátás mellett. Nagyobb teljesítmény és főleg nyomaték hatására hamarabb elérjük a kívánt utazósebességet, akár visszaváltás nélkül is, így azonos üzem mellett pl. egy modern turbódízel gépkocsi fogyasztása programmódosítás után átlagban 10-15%-ot csökken.

A chiptuning sokak számára nem is tuning. A motorok tuningja ugyanis a köztudatban valamelyik motoralkatrész cseréjét, vagy átalakítását jelenti, teljesítménynövelés céljából. A chiptuning fantázianév pedig elektronikus motorvezérlőszoftver-optimalizálást takar. Hatásában persze valóban teljesítménynövelő és átlagfogyasztás csökkentő, de mivel mindez egyetlen alkatrész cseréje nélkül jön létre, így jóval gazdaságosabb módszer, mint a tuning hagyományos formái, a vezérműtengely- csere, a kipufogó rendszer cseréje, a hengerfej polírozása stb. Ez az egyik magyarázat arra az egyre növekvő népszerűségre, amelyet a chiptuning világszerte élvez. Napjaink gyakorlatában még mindig igaz, hogy nincs két egyformán sikererült autó (adott sorozaton belül is mindig vannak kisebb-nagyobb eltérések az autó dinamizmusában és fogyasztásában), de a mai gyártási tűréshatár-értékek jóval kisebb eltérést engednek meg, mint korábban. Mindazonáltal a memória-chipben rögzített motorvezérlési adatok megfelelő módosítása a tapasztalatok szerint szinte mindig javíthat a dinamikai és a fogyasztási paramétereken, de korántsem minden autónál egyforma mértékben. Összegezve, a chiptuningnál lényegében nem történik más, minthogy a motorelektronikában lévő adatokat közelebb hozzuk a rendezett üzemhez, amikor is abból indulunk ki, hogy az autó rendszeresen van szervizelve (szűrők, olaj, stb.) és benzinkúti üzemanyagot kap. Ez ugyanis feltétele egy jól működő chiptuningnak.

Látványos eredmény érhető el chiptuninggal haszonjármű (autóbusz, kamion, traktor) esetében is. Ezeknél a járműveknél viszonylag nagy az átlagfogyasztás és aránylag magas a futásteljesítmény. Ezért azután a megnövekedett teljesítmény és forgatónyomaték következtében, mivel az emelkedőkön nincs akkora sebességcsökkenés, több lesz a megtehető napi kilométer.

Az átlagfogyasztás csökkenése pedig tehergépkocsiknál már akár egy hónapon belül is kifizetődővé teheti a beavatkozást. Általános szabályként elmondható, hogy benzines szívómotornál átlagban 5-10%, turbódízeleknél és turbós benzines autóknál pedig 20-40% közötti teljesítmény- és nyomatéknövekedés érhető el.

Motor-optimalizáló programunk megnyitja az utat az Ön számára is, hogy saját igényei szerint működő program irányítsa autója számítógépét, motorvezérlő rendszerét. Lehetővé tesszük, hogy autója eltérhessen az autógyárak tömegtermelésében kialakított középértékektől, és így javuló hatékonyság mellett nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot legyen képes leadni a motor, javítva így a gépkocsi menetdinamikáját.

A művelet folyamata, hogy minden autó elektronikájában tárolt gyári adatot kiolvasunk OBD-szervízcsatlakozón keresztül (ez egy 2000-ben életbelépett nemzetközi szabvány), ha pedig ez nem lehetséges, akkor az elektronika kiszerelésével vagy megbontásával. Ezután eltároljuk a gyári adatokat, hogy kívánság szerint az autó bármikor visszaállítható legyen gyári állapotba. Csak ezt követően kerül sor a gyári adatok alapján a motorvezérlő szoftver módosítására, majd az elektronikába való betáplálásra. Minden egyes autóhoz egyedi szoftvert készítünk, nem vásárolt tucat szoftverrel írjuk felül a gyári adatokat. A tuning előtt és után is teljesítménymérő padon mérjük le az autókat, ahol objektíven dokumentálható és rögzíthető a gyári és a módosított, tuningolt állapot.