ATC szerviz es tunning

Opel Meriva 1.4 - 100Le Ecotec Chiptuning

#Opel Meriva 1.4 Ecotec - 100Le Chiptuning
127Nm & 101HP > 142Nm & 111HP

Sokszor merül fel a kérdés, hogy érdemes-e szívó benzines motorokat tuningolni, finomhangolni? A válasz teljesen egyértelműen az, hogy IGEN, IGEN, IGEN!
Arányaiban munkánk felét ilyen motorral szerelt gépkocsik adják és az eredmény legtöbb esetben igen figyelemre méltó, mint ennél a mai Opel Mokkánál is. Ez az autó egy szívó benzines, tehát nem feltöltős lett felszerelve és alsó középső fordulatszám-tartományban 20-30% többletet értünk el rajta. Amivel nem csak sokkal dinamikusabban is mozog a Meriva ezután, de 5-10%-al kevesebbet is csökken innentől a fogyasztása. Az összehasonlító mérési jegyzőkönyv magáért beszél.

 

Opel Meriva Chiptuning

bővebben

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Chiptuning

#Suzuki Swift 1.2 Hybrid - 90Le
116Nm & 78HP > 131Nm & 104HP

Az aktuális Swift generáció belépő modelljét egy 1.2 literes tizenhat szelepes motor hajta, mild hybrid elektromos rásegítéssel. A teljesítménymérési jegyzőkönyven látható, hogy hangolásunknak köszönhetően mennyivel szebb a motorteljesítmény lefutása és , hogy a 4000-es fordulatszámnál jelentkező gyári "torpanás" teljesen eltűnt, a motor pedig teljes működési-tartományban lényegesen élénkebben reagál. Az egyébként is kedvező fogyasztás pedig még valamivel jobb lesz ezután. 

 

Suzuki Swift Hybrid Chiptuning

bővebben

#OPEL Mokka 1.4T -143Le 212Nm & 143HP > 277Nm & 195HP Chiptuning

Az Opel 1.4T turbófeltöltős, benzines motorja több teljesítményszintben létezik. A biztosítás és egyéb besorolások miatt 120 lóerős változatban is papíron, ami természetesen és egyáltalán nem meglepő módon kamu.
Ez a verzió is egy valójában 140Le-s változat. Ettől függetlenül még ebben így is van benne szépen tartalék. A hangolásunk után a Mokka nem csak fürgébben mozog, de úgy 5-8%-al kevesebbet is fogyaszt majd ezek után. Külön figyelmet érdemel, hogy a 3000-es fordulat környéki kis torpanás milyen szépen eltűnt a motor új karakterisztikájából.

 

Opel Mokka Chiptuning

bővebben

#SKODA Kodiaq 2.0TDI 240LE - Chiptuning

#SKODA Kodiaq 2.0TDI 240LE - Chiptuning
528Nm & 251HP > 590Nm & 274HP

A Skoda Kodiaq RS felszereltségű, kétliteres biturbó, tehát két turbófeltöltővel ellátót dízelmotorja képezi a Kodiaqban a top-motorizáltságot. Also fordulatszám-tartományban a kisebb turbó dolgozik, magasabban a nagyobb. Némi tartalék ám még ebben a motorban is van természetesen.

 

bővebben

#LAND ROVER EVOQUE 2.2D - 190LE CHIPTUNING

#LAND ROVER EVOQUE 2.2D - 190LE CHIPTUNING
390Nm & 193HP > 524Nm & 263HP

Az első generációs Land Rover Evoque 2.2 turbódízel motorja egy PSA-Ford közös fejlesztés szüleménye ami a Land Rovereken kívűl számos Peugeot, Citroen és Ford modellben is megtalálható így. Az Evoquban két teljesítményszintban volt kapható 150 illetve 190 lóerős változatban. Fordokban létezett gyárilag 200 lóerős változatban is, így rengeteg tartalékot rejt ez a motor. Ügyfelünk kérésének megfelelően egy Satge2 változattal tisztességes lendületet adtunk az autónak.

 

Land Rover Evoque Chiptuning

bővebben

#BMW Z4 18i - 156HP CHIPTUNING

#BMW Z4 18i - 156HP CHIPTUNING
290Nm & 175HP > 353Nm & 284HP

Az BMW Z4 Roadster szoftveresen fojtott belépő szintje a 18i, már ismert módon is erősebb, mint a papíron megadott érték, ám még így is bődületes tartalékot rejt a kétliteres turbófeltöltéses motorja. 

bővebben

#HYUNDAI i30 1.6 CRDi - 110Hp CHIPTUNING

#HYUNDAI i30 1.6 CRDi - 110Hp CHIPTUNING
304Nm & 128HP > 392Nm & 162HP

A Hyundai 1.6 turbódízel motorja több teljesítmény-szintben készült, szoftverben rejlő különbséggel. Jellemző az összes teljesítmény-szintre, hogy szépen szórnak felfelé a gyári adatokhoz képest. Ám így is van bennük még bőségesen tartalék, ahogy ez látható.

 

Hunydai i30 Chiptuning on Dyno

bővebben

#SEAT IBIZA Cupra 1.8T - 192Hp CHIPTUNING

#SEAT IBIZA Cupra 1.8T - 192Hp CHIPTUNING
345Nm & 214HP > 388Nm & 251HP

A SEAT Ibiza Cupra 1.8-as turbófeltőltős motorjával igazi kis meglepetés autó. Az alig 1280 kg önsúlyhoz papíron 192, de valóságban ennél is több lóerő jár gyárilag. Ezen még picit erősítve igen szuverén menetteljesítményekkel rendelkezik immáron ez a sportos kis autó.

 

Seat Ibiza Cupra

bővebben

#OPEL Zafira 1.4T - 140HP CHIPTUNING 257Nm & 163HP > 290Nm & 197HP

#OPEL Zafira 1.4T - 140HP CHIPTUNING
257Nm & 163HP > 290Nm & 197HP

Az Opel 1.4-es turbó feltötlős, benzines motorja a Zafirában papíron 120 illetve 140 lóerős teljesítményben kapható. Mint jó ideje tudjuk valóságban mind kettő erősebb az overboost funkció által, de a végtelenül hosszú váltóáttételezésnek és a jelentős tömegnek köszönhetően küzd a motor, ha telepakolva gyorsulni vagy emelkedőt leküzdeni kell. Hangolásunk ezen jelentősen segít. A Zafirával mától könnyebb a haladás és a fogyasztása is várhatóan 5-10%-ot csökken mától.

 

bővebben

#SUZUKI Vitara 1.4T - 140HP AllGrip CHIPTUNING


#
SUZUKI
 Vitara 1.4T - 140HP AllGrip CHIPTUNING
264Nm & 159HP > 308Nm & 196HP

A Suzuki S-Cross, Vitara és Swift Sport aktuális modelljeiben, utolsó csavarig ugyanaz az 1.4T, tehát turbófeltöltéses benzines motor dolgozik, apró szoftveres hangolási eltérésekkel. A gyári maximális feltöltőnyomás 1,1 bar, így nem is csoda, hogy a megadott 140Le-s teljesítménynél jóval többet tudnak az 1.4T motorok. A szoftveren picit hangolva igazán dinamikussá tettük az egyébként sem lomha Vitarát-t, még akkor is, ha az összekrék-hajtás természetesen valamelyest levesz a menetdinamikából. 

Suzuki Vitara Chiptuning on Dyno

bővebben