ATC szerviz es tunning

Dacia Lodgy 1.5dci -115Le chiptuning & teljesitmenymérés

#Dacia Lodgy 1.5ci - 115Le - Chiptuning
260Nm > 299Nm & 126Le > 147Le

Egy pár hónapos Dacia Lodgy-t optimalizáltunk ma. Ebben a legújabb Lodgy-ban a Renault igen hosszú múltú és mára nagyon kiforrott 1.5dci motorja dolgozik, immáron BOSCH MD1-es motorvezérlő-elektronikával. A hosszan áttételezett hatsebességes váltónak köszönhetően, ugyan még takarékosabb a Lodgy az elődjénél, ám ez nagy mértékben öli a dinamikát. Az alsó tartományban 20-25%-al megnövelt nyomaték és lóerők lényegesen gondtalanabbul viszik a közkedvelt kombi-egyterűt.
Fogyasztása 5-10% között csökken.
 
 
bővebben

#Audi TT 2.0 TSI 200Le - Chiptuning

#Audi TT 2.0 TSI 200Le - Chiptuning
235Le > 312Nm Le & 390Nm > 311Le
 
Az Audi TT Coupeba szerelet 2.0 TSI motor számtalan VAG-konszern típus motorterében megtalálható. Papír szerint ebben a TT-ben 200LE-t teljesít. A tapasztalat szerint ám itt is bőkezűen adtak gyárilag a lóerőkből, amire a téli, nulla fokos befúvott levegő tovább kedvező hatással van. Így bő 15%-al tudott ma többet már alapból is a TT Coupe. Stage2 beállításunknak köszönhetően mától 311Le és 390Nm az Audi új maximális paraméterei.
 
Audi TT 2.0 TSI Chiptuning Teljesítménymérés
bővebben

Honda Accord 2.0 - 154Le Chiptuning

#Honda Accord 2.0 154Le - Chiptuning
157Le > 176 Le & 193Nm > 202Nm
 
Egy makulátlan állapotú, tizedik éves, Honda Accord járt nálunk, a kisebbik kétliteres szívó benzines motorral szerelve. Japános módon, szinte lóerőre és newtonméterre pontosan hozta a katalógus-értékeket. Hangolásunknak köszönhetően bő 15%-al nőtt a nyomatéka alsó fordulatszám-tartományban. Az előtte 3.500-as fordulatszámnál rendelkezésre álló nyomaték, most már alapjárattól rendelkezésre áll. Csúcsteljesítménye mint egy 20 lóerővel nőtt. Az Accord lényegesen dinamikusabban vezethető mától. Fogyasztása pedig hozzávetőlegesen 8-10%-ot csökken.
Ismételten egy tökéletes példa arra, hogy szívó benzines motorokat igen is érdemes tuningolni.
 
bővebben

#BMW e46 320i - 150Le Chiptuning 184Nm & 150Hp > 193Nm & 156HP

#BMW e46 320i - 150Le Chiptuning
184Nm & 150Hp > 193Nm & 156HP
 
A BMW M52TUB20 már kétoldali VANOS-al működő motorját hangoltuk ma, ami ebben az esetben egy 21 éves hármasban teljesít szolgálatot. A gyári beállítással az úgynevezett hasznos tartományban a nyomaték- és erő-értékek jelentősen elmaradtak., amíg a csúcs-teljesítményét szépen hozta. Ez ennél a motornál nem szokatlan. A gyári beállításokat áthangolva viszont, szívóbenzineshez képest bődületes +20%-ot lehet elérni ebben a széles tartományban, ami egy teljesen más autózási dinamikát és kényelmet tesz onnantól kezdve lehetővé. Természetesen a fogyasztás is jótkékony irányba változik. Hozzávetőlegesen 5-8%-os megtakarítás várható a gyári beállításhoz képest. Most mondja valaki ezek után, hogy szívó benzines motorokat nem érdemes tuningolni.
 
BMW 320i Chiptuning on Dyno
 
bővebben

#AUDI A5 50 - 3.0TDi 286Le Chiptuning 336Nm & 328Hp > 741Nm & 418HP

#AUDI A5 50 - 3.0TDi 286Le Chiptuning
336Nm & 328Hp > 741Nm & 418HP

Az Audi A5 50 típusjelzésű, három literes, V6-os, biturbó dízelmotorját tuningoltuk ma, amely már a legújabb BOSCH MD1-es motorvezérlő generációjával van szerelve. A motor alapból is bőségesen a gyárilag megadott paraméter felett teljesített, ami az összekrék-hajtásnak köszönhetően gond nélkül az útra vihető. Természetesen itt is van azért még tartalék bőven. Jelen esetben 812Nm és 418Le lett az eredmény.

 

Audi A5 50TDi Chitpuning

bővebben

#RENAULT Kadjar - 1.5dci 110Le Chiptuning 264Nm & 115Hp > 322Nm & 153HP

#RENAULT Kadjar - 1.5dci 110Le Chiptuning 264Nm & 115Hp > 322Nm & 153HP
 
A ma nálunk járt Renault Kadjarban is az a Renaultnál legtöbbet gyártott 1.5dci motor dolgozik, ami majdnem minden Renaultban megtalálható, sőt Mercedesekben, Nissanokban és Suzukiban is.
Nyomatékát és teljesítményét is tisztességes húsz százalékkal emeltük, amivel a Kadjar immáron lényegesebben könnyebben mozog, fogyasztása pedig 5-10%-ot csökken.
 
Renault Kadjar Chiptuning
bővebben

#KIA RIO 1.2 Chiptuning

#KIA Rio 1.2 16V Chiptuning106Nm & 76 > 122Nm & 91HP

Ez a KIS KIA Rio a maga szívóbenzines, egykettes motorjával egy ausztriai import. A modell érdekessége, hogy a kedvezőbb, lóerő alapú biztosítás besorolása érdekében ezeket elméletben és szemlátomást gyakorlatban is szoftveresen lebutították. Bár a megadott 68 lóerőnél többet tudott a kis KIA azért így is szenvedett vele a tulajdonosa. Módosításunknak köszönhetően közel húsz százalékot nőtt a kisautó teljesítménye, aminagyon érezhető minden tartományban. Fogyasztása várhatóan 10%-ot csökken majd ezután.

 

KIA Rio Chiptuning

bővebben

Opel Meriva 1.4 - 100Le Ecotec Chiptuning

#Opel Meriva 1.4 Ecotec - 100Le Chiptuning
127Nm & 101HP > 142Nm & 111HP

Sokszor merül fel a kérdés, hogy érdemes-e szívó benzines motorokat tuningolni, finomhangolni? A válasz teljesen egyértelműen az, hogy IGEN, IGEN, IGEN!
Arányaiban munkánk felét ilyen motorral szerelt gépkocsik adják és az eredmény legtöbb esetben igen figyelemre méltó, mint ennél a mai Opel Mokkánál is. Ez az autó egy szívó benzines, tehát nem feltöltős lett felszerelve és alsó középső fordulatszám-tartományban 20-30% többletet értünk el rajta. Amivel nem csak sokkal dinamikusabban is mozog a Meriva ezután, de 5-10%-al kevesebbet is csökken innentől a fogyasztása. Az összehasonlító mérési jegyzőkönyv magáért beszél.

 

Opel Meriva Chiptuning

bővebben

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Chiptuning

#Suzuki Swift 1.2 Hybrid - 90Le
116Nm & 78HP > 131Nm & 104HP

Az aktuális Swift generáció belépő modelljét egy 1.2 literes tizenhat szelepes motor hajta, mild hybrid elektromos rásegítéssel. A teljesítménymérési jegyzőkönyven látható, hogy hangolásunknak köszönhetően mennyivel szebb a motorteljesítmény lefutása és , hogy a 4000-es fordulatszámnál jelentkező gyári "torpanás" teljesen eltűnt, a motor pedig teljes működési-tartományban lényegesen élénkebben reagál. Az egyébként is kedvező fogyasztás pedig még valamivel jobb lesz ezután. 

 

Suzuki Swift Hybrid Chiptuning

bővebben

#OPEL Mokka 1.4T -143Le 212Nm & 143HP > 277Nm & 195HP Chiptuning

Az Opel 1.4T turbófeltöltős, benzines motorja több teljesítményszintben létezik. A biztosítás és egyéb besorolások miatt 120 lóerős változatban is papíron, ami természetesen és egyáltalán nem meglepő módon kamu.
Ez a verzió is egy valójában 140Le-s változat. Ettől függetlenül még ebben így is van benne szépen tartalék. A hangolásunk után a Mokka nem csak fürgébben mozog, de úgy 5-8%-al kevesebbet is fogyaszt majd ezek után. Külön figyelmet érdemel, hogy a 3000-es fordulat környéki kis torpanás milyen szépen eltűnt a motor új karakterisztikájából.

 

Opel Mokka Chiptuning

bővebben