ATC szerviz es tunning

#FORD S-MAX MY2012 1.6TDCI 115LE - CHPTUNING

#FORD S-MAX MY2012 1.6TDCI 115LE - CHPTUNING
332Nm & 133Le > 395Nm & 157Le
 
A PSA-Konszern fejlesztette, Ford által is használt 1.6 literes turbódízel motor ebben az S-MAX -ban ugyanaz volt, akár csak a tegnapi C-MAX-ban. Papíron 95 és 115 lóerős változatban létezik ez a motor, de jó lehet látni a nagyon eltérő gyári görbék alapján, hogy azért a gyártó is tisztában van vele, hogy egy 115Le-s motort egy papíron 1,6 tonnás (valóságban több) karosszériába nem illik belerakni. Adnak tehát hallgatólagosan a hivatalos, nominális értékhez képest tíz százalék többletet, ám még ez is csak igen vérszegény egy ekkora autó mozgatásához, főleg utasokkal és csomagokkal megterhelve. Ám a hangolás által előcsikart további 60 Nm és 25 lóerőnek köszönhetően már lényegesen javul a helyzet. Az S-MAX fogyasztása pedig várhatóan átlagosan 8%-ot csökken majd. :)
 

bővebben

#FORD C-MAX MY2014 1.6TDCI 95LE - CHPTUNING

#FORD C-MAX MY2014 1.6TDCI 95LE - CHPTUNING
247Nm & 95Le > 353Nm & 156Le

A PSA-Konszern fejlesztette, Ford által is használt 1.6 literes turbódízel motor a C-MAX-ban 95 és 115 lóerős változatban létezik. A gyengébbik verzió tényleg csak haladásra alkalmas, főleg, ha utasok is ülnek az autóban. Ráadásul némely szoftver-verzió gyakorlatilag olyan "hibával" került a piacra, hogy háromezres és négyezres fordulat között a teljesítmény erősen visszaesik egészen hetven lóerő környékére. Előzéseket ezért jól meg kell tervezni, emelkedőknek pedig lendülettel nekimenni, mivel az egyhatos PSA dízelmotor gyengébbik verziója erősen fojtva van szoftveresen, így szinte semmilyen tartományban nem húz, csak erőlködik, hiába egyezik meg komponenseiben az utolsó csavarig erősebb testvérével. Nos ezen segítettünk ma. Mindent feloldoztunk szigorúan a tartósság jegyében, amit fel lehetett. A C.MAX fogyasztása várhatóan 10%-o esik

 

Ford C-MAX 1.6TDCI Chiptuning

bővebben

OPEL Vetra C OPC 2.8T CHIPTUNING

#OPEL Vectra OPC 2.8T 250HP
370Nm & 240HP > 501Nm & 310HP

Tíz évvel ezelőtt ez az alacsony nyomású feltöltésű 2.8 literes OPC Vectra jelentette az Opel csúcs-zászlóshajóját. Menetteljesítményével még ma természetesen jóval az átlag motorizáció felett van. Egy kis update persze sohasem árt, így szerető tulajdonosa elhozta hozzánk egy kis erősítő-kúrára, amit 130 Nm és 70 lóerő többlet formájában meg is kapott a Vectra. 

Opel Vectra OPC chiptuning

bővebben

NISSAN Quashquai 1.2T Chiptuning

#Nissan Quasquai 1.2T - 115HP CHIPTUNING
197Nm & 123HP > 233Nm & 149HP

A Nissan Quasquai évek óta meghatárózó szereplő a városi SUV-k piacán. Több féle benzines és dízel motorral szerelték megjelenése óta. Pár éve a Renault 1.2TCE motorjával is kapható. Egyrészt nem túlzottan erős ez a kis motor, bár annyira nem is gyenge, de a Quasquai, igaziból teljesen értelmetlenül hosszú áttételezése miatt, állandóan alulmotorizált hatást kelt gyári beállításokkal az autó. Mind az ötödik, mind a hatodik fokozatnak erős overdrive-funkciója van. A hatodik olyan hosszú, hogy a Quasquai elméleti végebessége áttételezés alapján kb. 280km/h lehetne. Persze ez elmélet. A motor olyan gyenge a két felső fokozathoz, hogy azok csupán jó esetben sebesség-tartásra képesek. 
A vezérlés átprogramozása után, viszont lényegesen javul a helyzet. Bár az áttételeken semmi nem változik, a menetdinamika javulása erősen érezhető. A fogyasztás várhatóan 5-10%-ot fog csökkenni. ;)

 

Nissan Quasquai 1.2T Chiptuning

bővebben

Mazda 3 2.0 Skyactive Diesel Chiptuning

#Mazda 3 2.2TD - 150HP
382Nm & 151HP > 428Nm & 198HP

A Mazda 3-asban is megtalálható, aktuális 2,2 literes Skyactive fantázianévre keresztelt motor többféle teljesítményszintben kerül a különféle Mazda különféle modelljeibe. A mai Mazda 3-ba szerelt motor gyárilag százötven lóerős változatát szoftver-módosítottuk ma, ügyfelünk kérésének megfelelően. 

Mazda 3 Skyactive Chiptuning on Dyno

bővebben

Smart For Four 1.5 Chiptuning

#SMART Forfour - 1.5 109HP
153Nm & 119HP > 172Nm & 130HP

A Mitsubishi Colt hatodik generációjával közös padlólemezt és motorokat használó, első generáció Smart Forfour legerősebb, ezerötszáz köbcentis, szívóbenzines motorja az M135E15 kódnevet kapta. Míg a Smartban csak sima 1.5-ös típusjelzéssel jelölték ezt a motort, addig a Mitsubishinél a MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system) elnevezést a komplett motorcsalád mögé odabiggyesztették a marketingesek. Már gyári állapotban is könnyedén elbír ez a motor az alig egy tonnás kasztnival. A motor méretéhez képest igen nyomatékos és picivel háromezres fordulat felett változik a vezérlés, aminek köszönhetően teljes gáznál még élénkebben pörög a motor egészen leszabályzásig. Kevesen tudják, hogy ez még nem is a képességének vége ám. A motor tovább tartalékokat rejt. Hangolásunkkal méretéhez képest bődületes 170Nm feletti nyomatékot és becsületes 130 lóerőt teljesít most a még sportosabb otto-motor. Ami érdekes, hogy maga nemében ez a tizenöt évvel ezelőtti konstrukció hasznos fordulatszám-tartományban mindent könnyedén ver az 1.5-1.6-os kategóriában a mai napig.

Smart ForFour 1.5 Chiptuning

bővebben

Honda Civic Type S - 1.8 i-VTEC Chiptuning

#Honda Civic Type S - 1.8 I-VTEC 140HP
173Nm & 146HP > 187Nm & 159HP
 
Az Honda nyolcadik, leginkább csak UFO-Civicként emlegetett generációja, a Hondás hagyományoknak megfelelően, változó vezérlésű, szívómotorokkal is piacra került. Ebből a legelterjedtebb az egynyolcas, papíron száznegyven lóerős változat. A motor gyárilag is szépen muzsikál. Ami a tulajdonosoknak azonban leginkább hiányzik az az alsó tartományban lévő nyomaték. Nos ez a motor erre egy remek tuning-alany. Az elmúlt években számos ilyen Hondát programoztunk már át. Szívómotorhoz képest bődületes, húsz százalékos nyomatéktöbblet érhető el már alapjárattól. Természetesen az egész tartományban jelentősen növekedik a teljesítmény. És mivel ez a motor imádja a fordulatszámot, így a tiltást is pár száz fordulattal kitoltuk.
 
Honda Civic Chiptuning
bővebben

#Volkswagen Touran 1.9TDI - 105LE Chiptuning

#Volkswagen Touran 1.9TDI - 105LE
302Nm & 120HP > 363Nm & 167HP
 
Valamivel több, mint százezer, svájci kilométert futott ez az igen jó karban lévő 1.9TDI Touran. Már a modellfrissített, részecskeszűrős verzióról van szó. Alapból is rendesen meghaladta a gyárilag megadott teljesítményt, amin még tovább erősítettünk. A menetdimaika jelentős javulása mellett kb 8-10%-os üzemanyagmegtakarítás várható a Tourantól ezután.

Volswagen Touran 1.9TDI Chiptuning
bővebben

#HYUNDAI H1 2.5CRDI - CHIPTUNING 392Nm & 162HP > 463Nm & 216HP

#HYUNDAI H1 2.5CRDI - CHIPTUNING
392Nm & 162HP > 463Nm & 216HP

A Hyundai H1 létezik személyszállító kisbusz és tehergépkocsi kivitelben is. A motorja minden esetben a 2.5 literes turbódízel. Személygépkocsi kivitelben kétféle teljesítményszintben érhető el a H1 136 és 170Le-s változatban. A tehergépkocsi változat csak 136 lóerős verzióban kapható. Legalábbis papíron, mivel a mai H1-es felülmúlta a gyári értékeket és 162Le-t teljesített alapból, így innen mentünk feljebb a módosításunk során.

Hundai H1 2.5 CRDI Chiptuning

bővebben

#CHEVROLET Cruze 1.6 - CHIPTUNING

#CHEVROLET Cruze 1.6 - CHIPTUNING
153Nm & 114HP > 170Nm & 124HP

Az Opel Astra J-vel szerkezetileg és motorikusan azonos Chevrolet Cruze 1.6-os, papaíron 124Le és 154Nm-es benzines szívómotorja, akár csak az Opelekben viszonylag lustán veszi a gázt gyári beállítással és nem egy erőgép. A ma nálunk járt Cruze ötezres fordulatszámig pontosan hozta a gyári paramétereket, teljesítménycsúcsában azonban tíz lóerővel kevesebbet teljesített a gyárilag megadott értéknél. 

Chevrolet Cruze 1.6 Chiptuning

bővebben