ATC szerviz es tunning

MIE Electric Chiptuning

MIA Electric on dyni

Az általánosan elterjedt benzin- és dízel üzemű gépkocsik hangolása mellett már ma is a jövőbe mutató trendekre is koncentrálunk. Ennek okán világviszonylatban is a legelsők közé tartozunk, akik egy teljesen elektromos meghajtású személygépkocsit, a MIA Electricet tuningoltunk sikeresen. 

bővebben

#Peugeot 308 GT 1.6THP - 200LE # Chiptuning

#PEUGEOT 308 GT 1.6THP - 200LE # Chiptuning 
272Nm & 204Le > 321Nm & 235Le

A BMW & PSA-Konszern néhány évvel ezelőtt közösen kifejlesztett 1.6-os turbó benzines motorja, számtalan Peugeot, Citroen és BMW-ben teljesít szolgálatot. A Peugeot 308-as GT verziójában 200 lóerőre hangolták már alapból, ám ítt is van azért még tartalék: 230 lóerőig gond nélkül tovább izmosítható az egyhatos feltöltős motor. A mai Peugeot-on 50 newtonmétert és 30 lóerőt erősítettünk átprogramozásunkkal. ;)

bővebben

#Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM # Chiptuning

#Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM # Chiptuning 
390Nm & 172Le > 489Nm & 212Le

Negyven lóerő és száz newtonméter többlettel láttuk el átprogramozásunkkal ezt a szép Alfa Romeo Giuliettát, melyben a közismert Fiat/Opel turbódízel motor végzi a munkáját. Az alfázás mostantól kezdve még sportosabb dimenzióba került. 

# Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM # Chiptuning

bővebben

#‎BMW‬ Z4 18i 2.0T - CHIPTUNING

299Nm & 184Le > 408Nm & 313Le

A BMW N20B20 kétliteres turbófeltöltős motorja a sportos bajor márka lassan a legtöbb modelljébe beköltözött már. Különféle teljesítményszinteken kínálják ezt a motort, a leggyengébb a 18i jelzéssel ellátott, papíron 156 lóerős, amivel ez a szép Z4 cabrió is készült gyárilag. Felette vannak pozicionálva a komponenseiben teljesen azonos, csupán szofteveresen eltérő 20i (184Le) és 28i (245Le) verziók. Persze, mint ahogyan persztízs-márkáknál azt lassan megszokhattuk, a "belépő" szintek gyakran semmivel sem gyengébbek, mint a rákövetkező "marketing" szint. Így volt ez a mai Z4-esnél is mely gyárilag 184 lóerőt és 299Nm-t teljesített. Miután átprogramoztuk a kacifántos tuning-védelemmel ellátott motorvezérlőjét ügyfelünk kérésére mobilizáltuk belőle, amit a tartósság jegyében, hétköznapi használatra még lehetséges. Az eredmény tekintélyes 408Nm és 313 lóerő. De ennél is inkább figyelemre méltó, hogy a gyárilag, a fojtás miatt (is) hullámzó teljesítmény és nyomaték görbék mennyivel szebben futnak most már. Igaz ez nem teljesen a véletlen műve. ;)

 

BMW Z4 E98 CHPTUNING

bővebben

#‎Audi‬ A1 1.4TSI 185LE - Chiptuning > 157LE / Liter

259Nm & 187Le > 295Nm & 220Le

A VAG konszern feltöltős motorjainak legérdekesebb produktuma, a kompresszor- és a turbófeltöltés előnyeit kombináló 1.4TSI motor, mely alapjárattól kompresszorral, majd közepes fordulatszám-tartománytól turbóval tölti fel extra levegővel az ezernégyes, benzines motort. Az alig egy tonnás A1-es gyárilag sem egy lustaság. 0-100-ra 6,8 másodperc alatt gyorsul és 227 km/h a hivatalos végsebessége, amit gyakorlatban gond nélkül tud is. sőt... A műhelyünkben készült, gondos finomhangolásnak köszönhetően közel húsz százalékot erősödött a kis méregzsák, amivel az igen impozáns 157 lóerő / literes csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet. A módosítás után 295 Nm-es nyomatéka bármelyik tuningolt minimum, 1.4-es dízelmotoréval vetekszik és akkor ez még bizony csak a kezdet, hiszen a százra gyorsulási művelet az átprogramozás után már csak 6,2 másodperc. Egy igazi kis, meglepetés autó így a kis A1-es Sportback. :)

bővebben

‪#‎Audi‬ A4 2.0TDI 177LE - Chiptuning

‪#‎Audi‬ A4 2.0TDI 177LE - Chiptuning
390Nm & 177Le > 436Nm & 231Le

Egy 2012-es évjáratú 177 lóerős 2.0 TDI Audi A4-est izmosítottunk, még pedig a 8 fokozatú bolygóműves automata váltóval szereltet, ezért az alsó tartománybeli nyomatékot óvatosan emeltük "csak". Persze így is már ezerötszázas fordulattól érezhetően dinamikusabban gyorsít ki az A4-es. A csúcsteljesítményt pedig közel ötven lóerővel toldottuk meg.

Audi A4 2.0TDI - 177Le Chiptuning on Dyno

bővebben

#Citroen Berlingo 1.6HDI 75Le - Chiptuning

#Citroen Berlingo 1.6HDI 75Le - Chiptuning
208Nm & 87Le > 260Nm & 110Le

A Peugeot Partner ikertestvére a Citroen Berlingo 2007-ig gyártott első generációja az 1.6HDI motornál két féle teljesítményszintet kínált. A papíron 90 illetve a 75 lóerős változatot. Alkatrészbeli különbsség a két motor között semmi nincs, csupán szoftveresen butították még lejeb a 90 lóerős verziót, mivel gyártástechnológiai szempontból nem lett volna költséghatékony az 1.4HDI motort is felvenni a motorpalettára.
Közismerten azonban itt a "butítás" szinte csak papíron létezik, a valóságban alig van 6-7 lóerő és néhány newtonméter eltérés a 90 lóerős változat javára. Így mind a 75, mind a 90 lóerős verzióból ugyanaz a nagyjából 110 lóerős és 260Nm -es csúcsteljesítmény hozható ki szoftveres átprogramozással, lásd ezt a Berlingót is. Az autó menetdinamikája jelentősen javult, a várható fogyasztás csökkenése kb. 7-8%.

Citroen Berlingo 1.6HDI Chiptuning

bővebben

#VOLVO S60 2.4 140LE - Chiptuning

#VOLVO S60 2.4 140LE - Chiptuning
199Nm & 146Le > 221Nm & 174Le

Ez a 2001-es gyártású Volvo S60 a népszerű és elnyűhetetlen 2.4-es szívómtorok szofteresen lebutított változatával került anno piacra. A gyárilag 140 illetve a 170 lóerős változat négyezres fordulatig gyakorlatilag azonos teljesítményt tudott, majd onnantól nyílt erősen az olló a 170 lóerős verzió javára. Mától ez a gyárilag gyengébbik verzió is megkapott mindent a szoftvermódosítással, hogy erősebb verziónak számítson, illetve még annál is picit többet. Az összehasonlító mérési jegyzőkönyvből jól kivehető, hogy már alapjárattól tíz százalékkal erősebb (nyomatékosabb) lett a motor, hatezres fordulatszámnál pedig bő ötven lóerő a többlet.

Volvo S60 2.4 Chiptuning on Dyno

bővebben

#Renault Clio 1.2 TCE 100 - Chiptuning

#Renault Clio 1.2 TCE 100 - Chiptuning
149Nm & 113Le > 173Nm & 132Le

A Renault 1.2-es turbó motorja remek alternatíva azoknak akik nem dízel üzemű, ám viszonylag takarékos és ugyanakkor némileg sportos jellegű erőforrást szeretnének mondjuk egy Clio motorterében tudni. Természetesen ez a motor is szép tartalékot rejt, az egyébként gyárilag igen szolid (0,45 bar) feltöltés picit magasabb régióit megcélozva

 

Renault Clio 1.2 TCE 100 Chiptuning on Dyno

bővebben

Peugeot 308 1.6HDI 100LE - Chiptuning

#Peugeot 308 1.6HDI 100LE - Chiptuning
263Nm & 107Le > 314Nm & 135Le

Ennek az újszerű Peugeot-nak a tulajdonosa azon problémával küzdött, hogy autója menetdinamikája az előzőleg használt Reneult Fluance 1.5 dci-től elmarad lényegesen, pedig papíron nagyjából azonos teljesítményűek az autók. Főleg emelkedőkön szenvedett a háromszáznyolcas. A titok nyitja itt megint csak első körben a sebességváltó a természetesen erősen fojtott motor mellett, előbbi ugyanis roppant hosszan áttételezett, az autó eleméleti végsebessége ugyanis 240 km/h is lehetne a legmagasabb fokozatban, ez pedig csak az ötödik, mivel az autó ötsebességes. Természetesen a többi fokozat is szokatlanul hosszan áttételezett, gyakorlatilag az elterjedthez képest az sofőr mindig egy fokozat áttétellel feljebb autózik, mint amiben éppen van a váltó. No de szerencsére lehet ezen segíteni, még pedig tisztességesen. Az autó gyorsulása és rugalmassága a módosított szoftvernek hála most már kényelmes és némi erőtartalékot rejtő autózást is lehetővé tesz. A gépkocsi fogyasztása várhatóan 8-10%-ot csökken mától kezdve. 

Peugeot 308 1.6HDi Chiptuning

 

bővebben