ATC szerviz es tunning

Fiat Abart 500 1.4T Chiptuning

#ABARTH FIAT 500 1.4T 160Le - Chiptuning
215Nm & 157Hp > 292Nm & 175Hp

A Fiat 500-al teljesen típus-azonos, itthon igen ritkaságszámba menő, turbó benzines motorral szerelt, középső teljesítményszintű, Abarth 500-ast hangoltunk ma erősebbre. Az autóban rengeteg tartalék van, mivel igen erősen fojtott és gyárilag sem "adtak" többet az ígértnél. Kétezres fordulatszámtól a több, mint 100 Nm-es többlet bődületes lendületet ad immáron a kis olasznak.

Fiat Abart 500 1.4T Chiptuning on Dyno

bővebben

#SUZUKI S-CROSS / VITARA 1.4T 140Le - Chiptuning

#SUZUKI S-CROSS / VITARA 1.4T 140Le - Chiptuning
282Nm & 172Hp > 323Nm & 202Hp
 
A Suzuki S-Cross, Vitara és Swift Sport aktuális modelljeiben, utolsó csavarig ugyanaz az 1.4T, tehát turbófeltöltéses benzines motor dolgozik, apró szoftveres hangolási eltérésekkel. A gyári maximális feltöltőnyomás 1,1 bar, így nem is csoda, hogy a megadott 140Le-s teljesítménynél jóval többet tudnak az 1.4T motorok. (Itt jegyezzük meg, hogy a papíron előd szerepet betöltő, 1.6-os szívó motor is bő 20 lóerővel többet tudott, mint a gyári papírforma. Ez volt annak az oka is, hogy tesztelők, mindig dicsérték, hogy milyen jól mozgatja a pl. Vitarát ahhoz képest, hogy csak egyhatos szívó-motor.) Visszatérve a turbós egynégyeshez. Amíg a Swift Sportban 6.000-es fordulatszámnál van a tiltás, addig a SUV-tesóknál ez 5.500-as fordulat, valamint ott van még egy speedlimiter is, ami gyárilag 205 km/h -nál (óra szerint 210) véget vet a további gyorsulásnál. A szoftveren picit hangolva igazán dinamikussá tettük az egyébként sem lomha S-Cross-t. A csúcsértékben 323Nm és 202Lóerővel tetőző teljesítményével és 1,15 tonnás önsúlyával bizony a nagy és nehéz persztizs-SUV-k zömében kénytelenek lesznek majd átértékelni a világot. Hiába az élet állandó változás... :)
 
#SUZUKI S-CROSS / VITARA 1.4T 140Le - Chiptuning
 
 
bővebben

Toyota Corolla Verso 2.0 D4D Chiptuning Dyno Diagram

#TOYOTA Verso 2.0D - 124Le - Chiptuning
331Nm & 130Hp > 433Nm & 167Hp

A Toyota saját fejlesztésű 2.2 literes dízel motorja a Toyota Versokban erős szoftveres butítással kerül forgalomba. Módosításunkkal a fojtás megszűnt, Alapjárattól kezdve bő 140Nm-el több nyomaték áll rendelkezésre. A Verso lényegesen dinamikusabban mozog ezután, a fogyasztása pedig várhatóan 7-10%-ot csökken. 

Toyota Corolla Verso Chiptuning on Dyno

bővebben

SUZUKI SWIFT SPORT 1.4T - CHIPTUNING

Suzuki Swift Sport 1.4T Chiptuning
312Nm & 163Hp > 313Nm & 208Hp

A Suzuki egyre népszerűbb 1.4T motorja a Vitara és az S-Cross modellek mellett immáron a Swift Sportba is beköltözött a gépháztető alá. Az overboost funkciónak köszönhetően pedig feltöltős motoroktól megszokott módon 10-15%-al erősebb, mint a papíron megadott érték. Biztonságos módon minden további nélkül 200 lóerős értékre hangolható ez a remek erőforrás. Természetesen Vitarárák és S-Cross modellekben is.

The more and more popular 1.4T engine from Suzuki is built beside the Suzuki Vitara and the S-Cross also in the new Swift Sport now. We can tune all this engines up to 200Hp. The decalarated stock power of 140Hp is about 10-15% higher , as it is common usual with turbo engines and overboost function.

Suzuki Swift Sport 1.4T Chuptuning

bővebben

Volswagen Passat B8 2.0TDI Chiptuning

VOLKSWAGEN Passat B8 2.0TDI - 150HP 
373Nm & 180Le > 460Nm & 217Le

Habár a gyárilag megadott 150 lóerős teljesítményt szuverénen túlteljesítette ez a teljesen új B8-as Passat, még így is rejteget ám szépen tartalékot. A most már több, mint 80 Nm és közel 40 lóerős többlettel lényegesen könnyebben mozog a nagy limuzin, fogyasztása pedig hozzávetőlegesen 8-10%-ot csökken.

 

Volkswagen Passat Chiptuning on Dyno

bővebben

Audi S3 2.0T Chiptuning

#Audi S3 2.0T STAGE2- CHPTUNING
347Nm & 271Le > 475Nm & 354Le

Egy 2009-es évjáratú Audi S3-on faragtunk szoftveresen. Az egyébként sem éppen gyenge gyári teljesítményt sikerült még további harminc százalékkal megnövelni. Mivel összkerékhajtású az autó, minden további nélkül könnyedén át is viszi ezt a teljesítményt az útra.

Audi s3 chiptuning

bővebben

Toyota Corolla 1.4 Chiptuning

#TOYOTA Corolla 1.4 97HP - CHPTUNING
131Nm & 93Le > 138Nm & 103Le

Egy tizennegyedik évét taposó, szívó benzines, Toyota Corolla 1.4-est hoztak el hozzánk. Ez a motor nem éppen a legjobban sikerült Toyota erőforrás. Főleg alsó tartományban igen gyengécske, és picit nehezen is veszi a gáz. Nos persze erre is van megoldásunk. Amit a teljes terhelésnél felvett, teljesítménygörbe számszerű adatai nem tükröznek, hogy a kilencven százalékban használt részterhelésnél is mennyivel javul a motor karakterisztikája. Sokkal pörgősebbé válik a módosítás után, mindemellett a fogyasztása is csökken. A Corolla még egy olyan régebbi típusú vezérlővel került gyártásba, aminél a tuningnak egy megoldása van, történetesen a kalsszikus eljárás, amit mai autóknál már nem is lehet alkalmazni, hiszen a processzorban magában van a flash tartalom is. De ennél az autónál még leforrasztottuk a nyákról az epromot, kiolvastuk felírtuk rá a módosított tartalmat, ezután került visszaforrasztásra. Több újkeletű "laptop-tuner" ilyet már nem is vállal.

Toyota Corolla Chiptuning

bővebben

#HONDA Accord 2.4 190HP - CHIPTUNING 216Nm & 180Le > 241Nm & 207Le

#HONDA Accord 2.4 189HP - CHIPTUNING - 216Nm & 180Le > 241Nm & 207Le

Annyiszor kérdezik, hogy érdemes-e szívó benzines motorral szerelt autót hangolni. Erre az általános válaszunk, hogy ez munkánk nagyjából felét ez teszi ki. Ezen munkákon belül pedig léteznek olyan ínyencségek, amiket rajtunk kívül kevesen tudnak módosítani, pedig nagyon érdemes. Erre a legjobb példa a ma nálunk járt 15 éves, 270.000km-t futott 2.4 literes, szívó benzines Honda Accord. Bődületes, kihasználatlan tartalékokat rejt. Ennek köszönhetően erős 20% többletet értünk el nála. Az motor nyomatéka és csúcsteljesítménye is jelentősen javult. A komfortosabb és sportosabb vezethetőség mellet a fogyasztása 8-10% között fog csökkenni.

 

Honda Accord 2.4 Chiptuning Dyno Diagram

bővebben

#Volvo S60 20. D3 Chiptuning

#VOLVO S60 2.0 D3 - CHIPTUNING 
455Nm & 179Le > 524Nm & 205Le

A fél évtizede elkezdődött downsizing-hullám, ami anno a Volvot is elérte. Az akkor még öthengeres motor kubatúráját egyszerűen húsz százalékkal csökkentették a komponenseket módosították és ezeket a motorokat szerelték jellemzően a belépő, nem összkerékhajtású modellekbe, miközben megmaradt természetesen a kettőnégyes motor is. Köztudottan ezeknél a motoroknál is bő 10%-al több nominális teljesítmény járt a deklaráltnál, ellensúlyozva a Volvók átlag feletti súlyát. Így a ma nálunk járt D3-as S60-as is felülteljesítette a gyári értékeket. Az autó egyébként 240.000km felett futott és makulátlan állapotban van. Módosításunknak köszönhetően, hetven nm-el és huszonöt lóerővel izmosodott. A programozásnak köszönhetően nyomatékosabb, így könnyebben autózható lett. Fogyasztása várhatóan 5-10%-ot csökken átlagban.

Volvo S60 2.0D3 Chiptuning on Dyno

bővebben

#ALFA ROMEO Giulietta 1.8TBI 235HP - CHPTUNING

#ALFA ROMEO Giulietta 1.8TBI 235HP - CHPTUNING
371Nm & 257Le > 434Nm & 298Le
 
A ma nálunk járt, hazánkban igen csak ritka Alfa Romeo Giulietta a még ezen belül is ritkaságszámba menő ezernyolcszáz köbcentis, turbó-benzines, 1.8 TBI jelzésű motorral volt szerelve. Az alig több, mint ezerháromszáz kilogramm önsúlyú Alfát, ez a motor alapból is igen csak jól mozgatja. Már csak azért is, mert a gyárilag megadott teljesítményt is majd tíz százalékkal felülmúlta a gyári állapotban mért érték. Hozzá kell tenni, hogy ezt téli körülmények között, folyamatos külső, tehát nulla fok körüli hűtőlevegő beáramoltatása mellett produkálta az autó. Nyáron, nagy kánikulában vélhetően "csak" a gyárilag megadott értéket mértük volna. Finomhangolásunk célja volt, hogy a motor még egyenletesebb és szebb teljesítményleadásra legyen képes. A gyári görbe nem éppen a legharmonikusabb benyomást kelti. Közel háromszáz lóerővel és négyszázharminc newtonméteres nyomatékkal ez a gyakorlatilag teljesen átlagos kisautónak kinéző Alfa a mai naptól igazi meglepetés-autóvá avanzsált 4,4 kg/Le teljesítmény-szintjével. :)
 
Alfa Romeo Giulietta 1.8TBI Chiptuning on Dyno
bővebben