ATC szerviz es tunning

Volswagen Passat B8 2.0TDI Chiptuning

VOLKSWAGEN Passat B8 2.0TDI - 150HP 
373Nm & 180Le > 460Nm & 217Le

Habár a gyárilag megadott 150 lóerős teljesítményt szuverénen túlteljesítette ez a teljesen új B8-as Passat, még így is rejteget ám szépen tartalékot. A most már több, mint 80 Nm és közel 40 lóerős többlettel lényegesen könnyebben mozog a nagy limuzin, fogyasztása pedig hozzávetőlegesen 8-10%-ot csökken.

 

Volkswagen Passat Chiptuning on Dyno

bővebben

Audi S3 2.0T Chiptuning

#Audi S3 2.0T STAGE2- CHPTUNING
347Nm & 271Le > 475Nm & 354Le

Egy 2009-es évjáratú Audi S3-on faragtunk szoftveresen. Az egyébként sem éppen gyenge gyári teljesítményt sikerült még további harminc százalékkal megnövelni. Mivel összkerékhajtású az autó, minden további nélkül könnyedén át is viszi ezt a teljesítményt az útra.

Audi s3 chiptuning

bővebben

Toyota Corolla 1.4 Chiptuning

#TOYOTA Corolla 1.4 97HP - CHPTUNING
131Nm & 93Le > 138Nm & 103Le

Egy tizennegyedik évét taposó, szívó benzines, Toyota Corolla 1.4-est hoztak el hozzánk. Ez a motor nem éppen a legjobban sikerült Toyota erőforrás. Főleg alsó tartományban igen gyengécske, és picit nehezen is veszi a gáz. Nos persze erre is van megoldásunk. Amit a teljes terhelésnél felvett, teljesítménygörbe számszerű adatai nem tükröznek, hogy a kilencven százalékban használt részterhelésnél is mennyivel javul a motor karakterisztikája. Sokkal pörgősebbé válik a módosítás után, mindemellett a fogyasztása is csökken. A Corolla még egy olyan régebbi típusú vezérlővel került gyártásba, aminél a tuningnak egy megoldása van, történetesen a kalsszikus eljárás, amit mai autóknál már nem is lehet alkalmazni, hiszen a processzorban magában van a flash tartalom is. De ennél az autónál még leforrasztottuk a nyákról az epromot, kiolvastuk felírtuk rá a módosított tartalmat, ezután került visszaforrasztásra. Több újkeletű "laptop-tuner" ilyet már nem is vállal.

Toyota Corolla Chiptuning

bővebben

#HONDA Accord 2.4 190HP - CHIPTUNING 216Nm & 180Le > 241Nm & 207Le

#HONDA Accord 2.4 189HP - CHIPTUNING - 216Nm & 180Le > 241Nm & 207Le

Annyiszor kérdezik, hogy érdemes-e szívó benzines motorral szerelt autót hangolni. Erre az általános válaszunk, hogy ez munkánk nagyjából felét ez teszi ki. Ezen munkákon belül pedig léteznek olyan ínyencségek, amiket rajtunk kívül kevesen tudnak módosítani, pedig nagyon érdemes. Erre a legjobb példa a ma nálunk járt 15 éves, 270.000km-t futott 2.4 literes, szívó benzines Honda Accord. Bődületes, kihasználatlan tartalékokat rejt. Ennek köszönhetően erős 20% többletet értünk el nála. Az motor nyomatéka és csúcsteljesítménye is jelentősen javult. A komfortosabb és sportosabb vezethetőség mellet a fogyasztása 8-10% között fog csökkenni.

 

Honda Accord 2.4 Chiptuning Dyno Diagram

bővebben

#Volvo S60 20. D3 Chiptuning

#VOLVO S60 2.0 D3 - CHIPTUNING 
455Nm & 179Le > 524Nm & 205Le

A fél évtizede elkezdődött downsizing-hullám, ami anno a Volvot is elérte. Az akkor még öthengeres motor kubatúráját egyszerűen húsz százalékkal csökkentették a komponenseket módosították és ezeket a motorokat szerelték jellemzően a belépő, nem összkerékhajtású modellekbe, miközben megmaradt természetesen a kettőnégyes motor is. Köztudottan ezeknél a motoroknál is bő 10%-al több nominális teljesítmény járt a deklaráltnál, ellensúlyozva a Volvók átlag feletti súlyát. Így a ma nálunk járt D3-as S60-as is felülteljesítette a gyári értékeket. Az autó egyébként 240.000km felett futott és makulátlan állapotban van. Módosításunknak köszönhetően, hetven nm-el és huszonöt lóerővel izmosodott. A programozásnak köszönhetően nyomatékosabb, így könnyebben autózható lett. Fogyasztása várhatóan 5-10%-ot csökken átlagban.

Volvo S60 2.0D3 Chiptuning on Dyno

bővebben

#ALFA ROMEO Giulietta 1.8TBI 235HP - CHPTUNING

#ALFA ROMEO Giulietta 1.8TBI 235HP - CHPTUNING
371Nm & 257Le > 434Nm & 298Le
 
A ma nálunk járt, hazánkban igen csak ritka Alfa Romeo Giulietta a még ezen belül is ritkaságszámba menő ezernyolcszáz köbcentis, turbó-benzines, 1.8 TBI jelzésű motorral volt szerelve. Az alig több, mint ezerháromszáz kilogramm önsúlyú Alfát, ez a motor alapból is igen csak jól mozgatja. Már csak azért is, mert a gyárilag megadott teljesítményt is majd tíz százalékkal felülmúlta a gyári állapotban mért érték. Hozzá kell tenni, hogy ezt téli körülmények között, folyamatos külső, tehát nulla fok körüli hűtőlevegő beáramoltatása mellett produkálta az autó. Nyáron, nagy kánikulában vélhetően "csak" a gyárilag megadott értéket mértük volna. Finomhangolásunk célja volt, hogy a motor még egyenletesebb és szebb teljesítményleadásra legyen képes. A gyári görbe nem éppen a legharmonikusabb benyomást kelti. Közel háromszáz lóerővel és négyszázharminc newtonméteres nyomatékkal ez a gyakorlatilag teljesen átlagos kisautónak kinéző Alfa a mai naptól igazi meglepetés-autóvá avanzsált 4,4 kg/Le teljesítmény-szintjével. :)
 
Alfa Romeo Giulietta 1.8TBI Chiptuning on Dyno
bővebben

#FORD S-MAX MY2012 1.6TDCI 115LE - CHPTUNING

#FORD S-MAX MY2012 1.6TDCI 115LE - CHPTUNING
332Nm & 133Le > 395Nm & 157Le
 
A PSA-Konszern fejlesztette, Ford által is használt 1.6 literes turbódízel motor ebben az S-MAX -ban ugyanaz volt, akár csak a tegnapi C-MAX-ban. Papíron 95 és 115 lóerős változatban létezik ez a motor, de jó lehet látni a nagyon eltérő gyári görbék alapján, hogy azért a gyártó is tisztában van vele, hogy egy 115Le-s motort egy papíron 1,6 tonnás (valóságban több) karosszériába nem illik belerakni. Adnak tehát hallgatólagosan a hivatalos, nominális értékhez képest tíz százalék többletet, ám még ez is csak igen vérszegény egy ekkora autó mozgatásához, főleg utasokkal és csomagokkal megterhelve. Ám a hangolás által előcsikart további 60 Nm és 25 lóerőnek köszönhetően már lényegesen javul a helyzet. Az S-MAX fogyasztása pedig várhatóan átlagosan 8%-ot csökken majd. :)
 

bővebben

#FORD C-MAX MY2014 1.6TDCI 95LE - CHPTUNING

#FORD C-MAX MY2014 1.6TDCI 95LE - CHPTUNING
247Nm & 95Le > 353Nm & 156Le

A PSA-Konszern fejlesztette, Ford által is használt 1.6 literes turbódízel motor a C-MAX-ban 95 és 115 lóerős változatban létezik. A gyengébbik verzió tényleg csak haladásra alkalmas, főleg, ha utasok is ülnek az autóban. Ráadásul némely szoftver-verzió gyakorlatilag olyan "hibával" került a piacra, hogy háromezres és négyezres fordulat között a teljesítmény erősen visszaesik egészen hetven lóerő környékére. Előzéseket ezért jól meg kell tervezni, emelkedőknek pedig lendülettel nekimenni, mivel az egyhatos PSA dízelmotor gyengébbik verziója erősen fojtva van szoftveresen, így szinte semmilyen tartományban nem húz, csak erőlködik, hiába egyezik meg komponenseiben az utolsó csavarig erősebb testvérével. Nos ezen segítettünk ma. Mindent feloldoztunk szigorúan a tartósság jegyében, amit fel lehetett. A C.MAX fogyasztása várhatóan 10%-o esik

 

Ford C-MAX 1.6TDCI Chiptuning

bővebben

OPEL Vetra C OPC 2.8T CHIPTUNING

#OPEL Vectra OPC 2.8T 250HP
370Nm & 240HP > 501Nm & 310HP

Tíz évvel ezelőtt ez az alacsony nyomású feltöltésű 2.8 literes OPC Vectra jelentette az Opel csúcs-zászlóshajóját. Menetteljesítményével még ma természetesen jóval az átlag motorizáció felett van. Egy kis update persze sohasem árt, így szerető tulajdonosa elhozta hozzánk egy kis erősítő-kúrára, amit 130 Nm és 70 lóerő többlet formájában meg is kapott a Vectra. 

Opel Vectra OPC chiptuning

bővebben

NISSAN Quashquai 1.2T Chiptuning

#Nissan Quasquai 1.2T - 115HP CHIPTUNING
197Nm & 123HP > 233Nm & 149HP

A Nissan Quasquai évek óta meghatárózó szereplő a városi SUV-k piacán. Több féle benzines és dízel motorral szerelték megjelenése óta. Pár éve a Renault 1.2TCE motorjával is kapható. Egyrészt nem túlzottan erős ez a kis motor, bár annyira nem is gyenge, de a Quasquai, igaziból teljesen értelmetlenül hosszú áttételezése miatt, állandóan alulmotorizált hatást kelt gyári beállításokkal az autó. Mind az ötödik, mind a hatodik fokozatnak erős overdrive-funkciója van. A hatodik olyan hosszú, hogy a Quasquai elméleti végebessége áttételezés alapján kb. 280km/h lehetne. Persze ez elmélet. A motor olyan gyenge a két felső fokozathoz, hogy azok csupán jó esetben sebesség-tartásra képesek. 
A vezérlés átprogramozása után, viszont lényegesen javul a helyzet. Bár az áttételeken semmi nem változik, a menetdinamika javulása erősen érezhető. A fogyasztás várhatóan 5-10%-ot fog csökkenni. ;)

 

Nissan Quasquai 1.2T Chiptuning

bővebben