ATC szerviz es tunning

2010. Október 08. - Dacia Logan 1.6 MPI motoroptimalizálás benzin és gázüzemre

A motoroptimalizálás előnyös hatású minden gépkocsi különféle üzemanyagokkal (benzin és gáz) történő üzemeltetés estén is.

Erre példa a ma nálunk járt Dacia Logan 1.6MPI, amely a programmódosítást követően gázos üzemmódban is a gyári benzines üzemmódnál többet tudott. Ennek oka igen kézenfekvő. Amig egy gázrendszerrel felszerelt (átalakított) gépkocsi a benzines üzemmódhoz képest kb. 5%-al teljesít kevesebbeti, addig a módosításból kb. +10% ered, ha program jól került megírásra és az autó ezt képes is lereagálni. Tehát gazdaságos, gázüzemmódban még ekkor is kb. 5% többletünk van egy finomhangolt gépkocsival, mint gyári benzinüzemű állapotban. Természetesen benzinnel hajtva pedig a gyári érték a mindenkori kiindulásialap. Így a kb. plusz 10% ehez adódik hozzá.

A szemléltetés kedvéért íme az összehasonlítások:

  1. Gyári program, benzines üzemmód - Módostított program, benzines üzemmód
  2. Gyári program, gázos üzemmód - Módostított program, gázos üzemmód
  3. Gyári program, gázos üzemmód - Gyári program, benzines üzemmód
  4. Módosított program, gázos üzemmód - Módostított program, benzines üzemmód
  5. Gyári program, benzines üzemmód - Módosított program, gázos üzemmód 

A módosítást követő első próbaút után a tulaj csak annyit mondott, hogy egyből észrevette, hogy megszünta főleg gázüzemnél jellemző, elindulásnál jelentkező lefulladási hajlam, ezt követően pedig egész fordulatszámtartományban is érezhetően dinamikusabban gyorsít az autó. Egy 10%-os többletnél ez nem is olyan meglepő.

A Daciaklub beszámolója IDE kattintva olvasható.