ATC szerviz es tunning

2009. Szeptember 7. - EGR-Tisztítás folytatása

Ma folytattuk az EGR-Tisztítást-Sorozatot.

Ezúttal a saját használatban lévő BMW 320d e46 esett az EGR és K&N szűrő pucolás áldozatául. Az autóban 155.000 Km van tuninggal az első perc óta! Hibátlanul működik, SOHA nem hagyott cserben, se turbót, se railcsőt, se légtömegmérőt, se semmit nem kellett rajta SOHA cseréni!

Mindig csak normál inspekció. Amitől picit erősebb a normál ATC-tuningtól az egy Sport hátsódob és egy K&N szürő, amivel 200LE & 420Nm körül van az autó mégpedig napi használatban. A szoftver csak többletüzemanyag optimalizálással dolgozik. Se a railnyomást, se a turbó nyomást nem vittük sehol a gyári érték fölé! Az majdnem, hogy füstmentes. Kérem tessék elfelejteni a gyorsulási versenyeken látott koromfelhőket. Ez nem az. Sokan azt hiszik az autóra, hogy benzines, mert nem füstöl és duplacsöves egyenesvégű sportdob van rajta a gyári, lefelehajtott kunkori helyett. Ja igen. A fogyasztás vársoban 7,5-8L Vegyesüzemben 6-6,5L.

Hát nem szép egy 200LE-s 6 éves autótól?

Érdemes megnézni, hogy a légszűrő és az EGR tisztítás itt is hozott szépen lőerőt és teljesítményt.
 
320d_e46_eger_eu.jpg
A következő diagramon látszik, hogy az autót még tovább lehet vinni a railnyomás növelésével.

Ezt ügyfelknek soha nem csináljuk, csak kifejezett kérésre, bár számos tuner csak ezt módosítja, holott 180Le eléréséhez ezt nem is kell babrálni. A turbónyomás még ennél a 210LE-s verziónál sem lett módosítva, minden a gyári értéken van! Ha ezt is módosítjuk vélhetően felszabadul még egy 20-30Le és 30-40Nm. Kérdés, hogy van-e értelme ezért túlhajtani a turbót és a railcsövet, amikor hétköznapi használat a cél továbbra is.

320d_e46_eger_eu_+Rail.jpg