ATC szerviz es tunning

Ford Mondeo 2.0TDCI # Chiptuning # 433NM & 199LE - Gyári számok és a trükk, ami mögöttük van...

Az elmúlt két évtizedben az autók önsúlya (üres tömege) drasztikusan növekedett a biztonsági merevítések és kényelmi felszereléseknek köszönhetően. A gyártok sokszor valótlan adatokat adnak meg (akár miért is) így már az önsúllyal kapcsolatosan is. 

Fizikai törvényszerűség, hogy az évtizedeken át meghízott generációk dinamizmusa csak úgy fenntartható, főleg papíron is, ha az autók ereje is fokozatosan nő, azon alap kitétellel, hogy a súly/lóerő arány ne csorbuljon. Nos itt akkor bizony nem csak a kilogrammokat kell kozmetikázni papíron, hanem már gyárilag is több lóerőt pakolni a motorba, mint sokszor a Nyugat-Európában mérvadó biztosítási besorolás miatt ildomos lenne. És mi akkor erre a kiskapu? Nos pl. az úgynevezett "overboost" (túltöltés) funkció, ahol a motorelektronika 15-20%-al több erőt enged 10-15 másodperces, padlógázas kigyorsításokra a Ford dokumentációja alapján.. Tehát 0-100 km/h-ra vagy akár 100-160 km/h -ra. Igaziból csak tartós, pl. elért végsebesség autózásnál áll vissza a motor a gyárilag megadott nominális értékre, ha padlógázas terhelést kap tartósan. Hogy akkor némely autó általában sokkal erősebb, mint papíron? A kérdés feltevése jogos és alighanem egy határozott igennel lehet megválaszolni. Ám még ilyenkor is kevés sokszor az overboost-trükk, mert a túlsúly bizony hatalmas. Nemrégiben 280kg-val !!! mértek svéd újságírók egy új Ford Mondeot a gyárilag megadott üres menetkész tömege felett. De gond így sincs, mert némi plusz tartalék rejlik ám még ebben a gyári szoftverben is. Jelen esetben 70Nm és 40Le.

 


Ford Mondeo 2.0 TDCI Chiptuning