ATC szerviz es tunning

2009. Szeptember 10. - Két legyet egycsapásra

A mai napon két érdekes dolog történt.

Egyrészt volt egy olyan feladatunk, hogy egy Alfa Romeo 156 Wagont, amelyik gyárilag 1.6-os 120Le-s motorral jött ki és egy 2.0 literes papíron 160 Le-s motort kapott működésileg rendbe rakjuk. Ez abból állt, hogy az eddig 1.6-os programmal , bár műkdő autó gyári elektronikájára felírjuk a 2.0 motorvezérlő programot. Túrkáltunk egy kicsit adathalmazunkban és találtunk is egy megfelelő gyárit. Felraktuk a programot és a mért 130Le és 180Nm-t leadó bénácska 2.0 Literes egyből tudta a 160 pacit és a 200Nm-t.

Az ügyfél nagyon boldog volt.

Másrészt egy jövő hétre bejelntkezett ügyfél ma betelefonált, hogy mégsem hozza hozzánk autóját, mert talált egy, idézem "jobb chiptuningot". Nem is faggattam, hogy mit ért a "jobb tuning" alatt, kivált képpen nem, hogy miként tud véleményt alkotni tuning és tuning között, amikor el sem hozza hozzánk az autóját. Egyszerűen csak minden jót kívántam neki.

Aztán kicsivel később eszembe jutott, hogy az illető már amikor bejelntkezett rettenetesen alkudozott és példálozott, hogy máshol mi mennyi. Megosztom így hát az ezzel kapcsolatos álláspontunkat.

A tuning végzéséhez, folyamatos és igen drága fejlesztések szükségesek a szaktudáson kívül.

Az autó elektronikájával valaó kommunikáciohoz szökséges hardvereket és a szoftvereket folyamatosan vásárolni és frissíteni kell nagyon komoly összegekért. Amikor kijön egy új tipus, akkor sokszor napokig kell finomítgatni az első programokat. Cégünk költségei ezen a téren 100%-ban megegyeznek egy német vagy osztrák cégével, mégis az ő áruk feléért dolgozunk. Persze adhatnánk ingyen is mindenkinek az optimalizálást, de ez sajnos nem megy. Arról nem is beszélve, hogy mi beavatkozás előtt és után is lemérjük az autót, tehát nem mesélt lóerőket kap az ügyfél. Ráadásul mivel sajnos előfordul nálunk is, hogy egy beavatkozás során történik valami váratlan kommunikációs hiba, aminek igen komoly anyagi javítási vonzata lehet, ezért cégünk biztosítva van (pénzért) ilyen esetekre is, hogy ügyfeleink nyugodtak lehessenek. Egyébként, ha azt vesszük, hogy ma egy átlag chip tuning ára nálunk kb. 100.000 Ft, amiért az ügyfél kap átlagban 25Le-t és 30Nm-t, akkor az egy áltag autó piaci értékének 1-3%-a. Egy napfénytető vagy alufelni ennél többe kerül. Egy ugyanennyivel erősebb kivitelű motor a szérián belül pedig általában többszázererbe, vagy millóba.

De természetesen mindenki oda viszi az autóját, ahova szeretné.