ATC szerviz es tunning

2009. Október 26. - Lóerő-szabotőr gyertyák

Egy ügyfelünk autóját bő egy évvel ezelőtt programmódosítottuk teljesítménynövelés céljából.

Az alany egy Suzuki SX4 1.5 16V volt. A beavatkozás jól is sikerült, annak idején érzékelhetően élénkebb lett az autó minden tartományban, amit a mérés is igazolt. Aztán alig telt el egy év és jó 20.000km és megkeresett minket ügyfelünk, hogy tanácstalan, mert úgy érzi, hogy szépen lassan eltűntek az előtuningolt lóerők, amire a márkaszervízben nem tudtak tanácsot. Megmértük hát az autót és valóbban a tuningból alig egyharmad volt már csak fellelhető.

A módosított program benne volt az elektronikában, hibakód vagy rendellenesség nem lépett fel.
suzuki_sx4_1.jpg

A Suzuki egy hihetetlenül megbízható és stabil konstrukció így fel sem merült, hogy valami nagyobb gondja legyen az autónak. Megnéztük hát az autó gyújtógyertyáit, amik ha első ránézésre nem is voltak nagyon rossz állapotban, de kettőn enyhe külső kormolás (áthúzás jele) volt látható. Ami gyanús, azt pedig illik kicserélni alapon adtunk az autónak egy újabb esélyt és lám előkerültek az elveszett lóerők. Sőt az autó jobban teljesített mint valaha.
 
suzuki_sx4_2.jpg
A gyertyák cseréje gyárilag egyébként 100.000Km-nél van előírva. Ezek a gyertyák 60.000Km-t futottak. Ez az eset egy nagyon jó példa arra, hogy egy autó akkor tuningolható, illetve tartja meg a megszokott jó vagy a beállított állapotot, ha minden 100%-osan működik rajta folyamatosan.