ATC szerviz es tunning

2009. Szeptember 17. - Navara DCI

Egy Mercedes Vito kisbusszal állított be két középkorú úr hozzánk. A Kisbuszban 300.000km feletti futásteljesítmény volt és nagyon rendezettlenül járt. Hiába néztük meg diagnosztikai eszközeinkkel a buszt, ez a régebbi tipus eléggé kevés információt közöl elektronikus diagnosztikai szinten. Mikor közöltük a tulajjal, hogy kábeles diagnosztikával nem tudjuk ponotsan megmondani a hibát, de sejtjük, hogy mi a baj, akkor az ügyfél kiakadt, hogy mi az, hogy nem tudjuk pontosan megmondani a bajt. Ekkor ismételten elmondtuk neki, hogy nem mi fejlesztettük a kisbuszt és csak azt tudjuk kiolvasni belőle, amiről küld hibaüzenetet. A többi akkor derül ki, amikor belenézünk a motor belsejébe, vagy más mechanikus vizsgálatot végzünk rajta. Na ezt már megértette.

Később az őt elkisérő másik úr kérdezgette, hogy tudnánk-e az ö Nissan Navaráját tuningolni.

Van rá mód, de nem egyszerű művelet, válaszoltuk neki, ugyanis az elektronikát megbontva 20 helyen kell a kommunikációhoz szükséges forrasztásokat elvégezni a nyákon. Egy-egy forrasztás között egy miliméternyi távolság van. A nyák pedig nem sérülhet, táhúzást ki kell zárni. Igazi preciziós, sebészi munkára van szükség. Az ügyfél erre mondta, hogy rendben ő bízik bennünk és hozta másnap az autóját, amit meg is tuningoltunk négy óra folyamatos,kemény munkával. A tulaj az eredménnyel nagyon elégedett volt. A közel kéttonnás Navarát immáron könnyebben mozgatta a kétésfeles turbódízel.

 

navara_dci_177LE.jpg

 

A próbakör után a tulaj elmondta, hogy elöző nap mikor elmesélte egyik barátjának, hogy másnap tuningolni viszi az autóját, bizony a barát egyből kihívott egy jó ismerőst, hogy ő majd megtuningolja a Navarát. Elkezdett minden féle szerkezeteket rádugdosni az autóra, majd 1,5 óra után közölte a tulajjal, hogy ő feladja, ezt nem lehet tuningolni, mert részecskeszűrős az autó. Ezt abból állapította meg, hogy belenyúlt a kipufgóba. No comment. :-)