ATC szerviz es tunning

2011. Január 26. - Négyszáz lóerős Subaru

Egy Subaru Impreza 2.5 WRX STI tulajdonosa keresett meg minket, hogy az alapból is 300LE-s autóját átépítette és chiptuningoltatta egy erre szakosodott műhelyben, közel két millió forintért. Twinscroll turbó, nyitott kipufogórendszer, sportkatalizátor és szélessávú lambdaszonda került az autóba. Ám az autó nem lett jó. Főleg az alsó tartományokban volt nagyon nehezen vezethető, össze-vissza rángatózott és hajlamos volt a lefulladásra. Ezen kívül a fogyasztása 100-as országúti tempónál is meghaladta a 16-17 litert. Egyértelműnek tünt tehát, hogy itt nem teljesen kerek valami.

Elsőként teljesítménymérő padunkon néztük meg az autót, hogy képet kapjunk pillanatnyi karakterisztikájáról. Természetesen közben az élő adatokat is vizsgáltuk. Ezt követően kiolvastuk a motorvezérlőben lévő módosítást és vissza állítottuk az autó szoftverét gyári állapotba majd ismét megmértük. A két mérési görbét összevetve azt látjuk, amit tapasztaltunk utcán is. Az autó a máshol törént módosításnak köszönhetően, a gyári programmal összevetve is rosszabb lett. Az össztartomány csupán 30%-ban volt erősebb az autó a gyári programnál (piros behatárolás az ábrán) a többi tartományban pedig rosszab. 340Le környékén kell tudjuon csúcsban egy ilyen átépítéseket maga mögött tudó autó. Ha pedig szoftveresen jól ba van állítva, akkor kb. 400 lóerős csúcsról beszélhetünk. 

Mint az az alábbi ábrákon látható, sikerült az autót szépen beállítani. A rossz beállításnak köszönhető, indulásnál jelentkező lefulladási hajlam, teljesen eltünt. Az autó minden tartományban lényegesen javult.

Máshol módosított (rossz tuning) összevetése a gyári programmal

impreza_rossz_vs_ori.jpg

ATC módosítás öszevetése a gyári programmal 

impreza_ori_vs_modatc.jpg

ATC módosítás öszevetése a máshol módosított (rossz) tuninggal

impreza_rossz_vs_modatc.jpg

A látható különbség magáért beszél. Az ügyfél pár nap hosszas tesztelés után nagy elégedettséggel jelzett vissza. Az autó átlagfogyasztása 30-40%-al lett kedvezőbb. Országúti, 100-as tempónál is már csak 10 litert kér.