ATC szerviz es tunning

2011. Január 12. - Gyengélkedő Nissan Almera Tino esete

Egy ügyfelünk chiptuningolásra hozott el hozzánk egy Nissan Almera Tino-t.

Történt ez azért mert igen csak erőtlennek érezte az autót, főleg a másik családi turbódízelhez képest. Ugyan két éve vásárolták az autót és így használták lomhácskán, ám a tulaj bízott benne teljesen jogosan, hogy valamivel többet is ki lehet hozni az autóból.

Már az első teljesítménymérést követően látszott, hogy bizony itt nincs valami rendben az autóval. Itt egy chiptuning önmagában kevés lesz. A gyárilag megadott teljesítménytől messze elmaradt az autó, ráadásul tele volt görbéje torpanásokkal, ami a közúti forgalomban is érhezhető volt. Sokszor hiába nyomta neki az ember a gázt, egyszerűen nem reagált, rosszabb esetekben meg is torpant.

Az autó így hát nálunk marad hibafelderítésre. Mivel a hibatárolójában rögzített hiba nem volt, nem maradt más mint, hogy kimérjük a szóba jövő alkatrészeket. Pár óra vizsgálódás után meg is voltak a bűnösök. Az üzemaynagnyomás bizony nem volt elegendő, mivel a szivattyú már haldokolt és ezen felül a légmennyiségmérő is hibás volt. 

Nevezett alkatrészek cseréje után az autó szinte megtáltosodott. Hibátlanul vette a gázt minden körülmények között és egészen leszabályzási fordulatig nőtt az ereje, ahogyan ez elvárható lenne. Ezek után következett a programmódosítás.
Az autó végül olyan lett mintha kicserélték volna. A tíz éves Nissan így plusz 40LE-vel és bőséges nyomatéktöblettel hagyta el műhelyünket, mint ahogy hozzánk érkezett. Lentebb láthatók a teljesítménygörbék, illetve azok összevetései.

A NISSAN mérése hibás állapotban.

Jól látszik a görbén, hogy meg-meg torpan, és emelkedő fordulatszámmal messze nem úgy növekszik az ereje, ahogy kellene.

tino_rossz.jpg

A NISSAN mérése hibás állapotban összevetve a javított és chiptuningolt állapottal. Jól látszik a görbén, hogy a teljes fordulatszám-tartomány nyolcvan százalékában jelentős javulás történt. Mivel a görbe gyári jellegéből láttuk, hogy a teljesítmény a fordulatszám-szabályzás kitolásával még nőne, ezért ezt kijebb toltuk egy keveset.


tino_rossz_vs_tuned.jpg