#AUDI A5 50 - 3.0TDi 286Le Chiptuning
336Nm & 328Hp > 741Nm & 418HP
Az Audi A5 50 típusjelzésű, három literes, V6-os, biturbó dízelmotorját tuningoltuk ma, amely már a legújabb BOSCH MD1-es motorvezérlő generációjával van szerelve. A motor alapból is bőségesen a gyárilag megadott paraméter felett teljesített, ami az összekrék-hajtásnak köszönhetően gond nélkül az útra vihető. Természetesen itt is van azért még tartalék bőven. Jelen esetben 812Nm és 418Le lett az eredmény.
#KIA Rio 1.2 16V Chiptuning106Nm & 76 > 122Nm & 91HP
Ez a KIS KIA Rio a maga szívóbenzines, egykettes motorjával egy ausztriai import. A modell érdekessége, hogy a kedvezőbb, lóerő alapú biztosítás besorolása érdekében ezeket elméletben és szemlátomást gyakorlatban is szoftveresen lebutították. Bár a megadott 68 lóerőnél többet tudott a kis KIA azért így is szenvedett vele a tulajdonosa. Módosításunknak köszönhetően közel húsz százalékot nőtt a kisautó teljesítménye, aminagyon érezhető minden tartományban. Fogyasztása várhatóan 10%-ot csökken majd ezután.
#Opel Meriva 1.4 Ecotec - 100Le Chiptuning
127Nm & 101HP > 142Nm & 111HP
Sokszor merül fel a kérdés, hogy érdemes-e szívó benzines motorokat tuningolni, finomhangolni? A válasz teljesen egyértelműen az, hogy IGEN, IGEN, IGEN!
Arányaiban munkánk felét ilyen motorral szerelt gépkocsik adják és az eredmény legtöbb esetben igen figyelemre méltó, mint ennél a mai Opel Mokkánál is. Ez az autó egy szívó benzines, tehát nem feltöltős lett felszerelve és alsó középső fordulatszám-tartományban 20-30% többletet értünk el rajta. Amivel nem csak sokkal dinamikusabban is mozog a Meriva ezután, de 5-10%-al kevesebbet is csökken innentől a fogyasztása. Az összehasonlító mérési jegyzőkönyv magáért beszél.
#Suzuki Swift 1.2 Hybrid - 90Le
116Nm & 78HP > 131Nm & 104HP
Az aktuális Swift generáció belépő modelljét egy 1.2 literes tizenhat szelepes motor hajta, mild hybrid elektromos rásegítéssel. A teljesítménymérési jegyzőkönyven látható, hogy hangolásunknak köszönhetően mennyivel szebb a motorteljesítmény lefutása és , hogy a 4000-es fordulatszámnál jelentkező gyári "torpanás" teljesen eltűnt, a motor pedig teljes működési-tartományban lényegesen élénkebben reagál. Az egyébként is kedvező fogyasztás pedig még valamivel jobb lesz ezután.
Az Opel 1.4T turbófeltöltős, benzines motorja több teljesítményszintben létezik. A biztosítás és egyéb besorolások miatt 120 lóerős változatban is papíron, ami természetesen és egyáltalán nem meglepő módon kamu.
Ez a verzió is egy valójában 140Le-s változat. Ettől függetlenül még ebben így is van benne szépen tartalék. A hangolásunk után a Mokka nem csak fürgébben mozog, de úgy 5-8%-al kevesebbet is fogyaszt majd ezek után. Külön figyelmet érdemel, hogy a 3000-es fordulat környéki kis torpanás milyen szépen eltűnt a motor új karakterisztikájából.