ATC szerviz es tunning

2010. augusztus 6. - Szívó benzines optimalizálás

Bár a feltöltött motorok optimalizálása (tuningja) kínálja egyértelműen arányaiban a legnagyobb elérhető teljesítménynövekedést szoftveres programmódosítással, ám a hagyományos feltöltő nélküli otto-motorokban rejlő tartalékok sem elhanyagolhatóak.

bővebben

2010. Március 3. - Érdekes Transporter T4

A VW Transporter sorozata méltán közkedvelt igásló. Egy ma hozzánk tuningra ellátogatott, korához képest nagyon jó állapotban lévő 2.5TDI T4 a gyári megadott értékektől mégis jócskán elmaradt. A forgalmiban szereplő 88LE helyett még 60Le-t sem teljesített. Alaposan átvizsgáltuk hát az autót, de semmi nem indoklta az alacsony teljesítményt. Kiolvastuk hát a motorvezérlő tartalmát és bizony egy árnyalattal alacsonyabbak voltak valamiért a befecskendezési értékek más rendelkezésünkre álló tipusazonos programokkal összevetve. Következett hát a tuning.
bővebben

2010. Február 25. -

Az elmúlt évtizedek talán egyik legnagyobb autóevolúciós-baklövései közé tartozik, hogy a gyártók, folyamatosan növelték modelfrissítéről-modellfrissítésre az autók méretét. Így történt ez természetesen a kisautók kategóriájában is. Jó 20 év alatt a méltán népszerű Peugeot 205-ös átlagosan 800kg-os önsúlya, 1250kg fölé hízott a legitim 207-es formájában. Ez +55% önsúly!!!

És ez még nem is csak feltétlenül a biztonsági és kényelmi berendezések számlájára írható. Tessék megnézni a méreteket. A 207 húsz éve még bő egy kategóriával feljebb kereste volna a vevőkörét. Így nem csoda hát, ha egy papíron 68LE-s 1.4HDI, pár fővel és hétvégi csomagokkal megkapolva eléri az 1.600kg menetkész tömeget!

bővebben

2010. Február 22. - A Tuningpiac

Gombaszám szaporodnak az utóbbi időben a chiptuningot hirdető vagy kínáló cégek.
 
Érdekes módon ezen cégek hirtelenjében sok éves tapasztalattal és szakértelemmel is redelkeznek és ennek fényében még szinvonalukat meghazudtolóan olcsók is. Persze lehet, hogy vannak akiki évtizedeken át titokban fejlesztették képességüket otthon, hogy piacra léphessenek 'in medias res' , ám valljuk be ez mégis csak kissé furának tünik.
bővebben

2010. Február 10. - A takarékosság (és sportosság) szempontjából. - Dízel vagy benzines?

Mivel folyamatosan drágulnak az üzemanyag árak, egyre többen keresnek megtakarítási lehetőséget autójuk számára. A leghatékonyabb (és jóformán egyedüli hasznos) módszer a motorvezérlő program egyedi optimalizálása. Modern turbódízel autóknál gyakran 15-20%-os üzemanyagmegtakarítást is jelenthet ez, benzines változatoknál viszont általában csak néhány százalékot. Itt leginkább az E85 (bioethnaol) üzemre való átprogramozás ami anyagilag elviselhetőbb üzemeltetést tesz lehetővé, hiszen az E85 lényegesen olcsóbb a benzinnél. Természetesen ilyen átprogramozásokat is végzünk.

bővebben

2010. Január 5. - Budapest - Bamaco

A mai napon egy a 2010-es Budapest-Bamaco Rallyra profik által, profin felkészített autó járt nálunk, hogy programmódosítással erősítsünk még a motorján. A bevatakozás jól sikerült.

bővebben