ATC szerviz es tunning

2010. Január 5. - Budapest - Bamaco

A mai napon egy a 2010-es Budapest-Bamaco Rallyra profik által, profin felkészített autó járt nálunk, hogy programmódosítással erősítsünk még a motorján. A bevatakozás jól sikerült.

bővebben

2009. December 30. - BOX(3)-KO (Tunigbox vs. Chiptuning)

Pár napja egy BMW X3 2.0d tulaj jelentkezett nálunk, hogy szeretett volna több teljesítményt, ezért a hozzá közeleső Debrecenbe ment el venni egy tuningboxot. Ezt bele is szerelték neki 60.000,- FT-ért, de nem igazán érzett változást. Aztán elment a környékén egy teljesítménymérésre, ahol beigazolódott, amit érzett, hiszen gyári szinten volt mind a lóerő, mind a nyomaték. Persze ez nem elég, az autó elkezdett leszabályozni és egy idő után rosszabbul ment, mint bármikor a box beszerelése előtt. Többször ment beállítattni a boxot, ahol a lelkes "szakemberek" tekergették neki az potmétert, de mind hiába. Egy alkalommal aztán már alig tudott többet 100km/h-nál az autó.

bővebben

2009. December 28. - Zseniális kis Fiatmotor

A Fiat JTD motorcsaládjának legkisebb tagja egy igazán példaértékű tuningalany. Kivétel nélkül széles vigyorral az arcukon szállnak ki a tulajok a tuning utáni próbakört követően, hiszen tényleg szenzációs tartalékok rejleneki ezekben a motorokban.

bővebben

2009. Október 26. - Lóerő-szabotőr gyertyák

Egy ügyfelünk autóját bő egy évvel ezelőtt programmódosítottuk teljesítménynövelés céljából.

Az alany egy Suzuki SX4 1.5 16V volt. A beavatkozás jól is sikerült, annak idején érzékelhetően élénkebb lett az autó minden tartományban, amit a mérés is igazolt. Aztán alig telt el egy év és jó 20.000km és megkeresett minket ügyfelünk, hogy tanácstalan, mert úgy érzi, hogy szépen lassan eltűntek az előtuningolt lóerők, amire a márkaszervízben nem tudtak tanácsot. Megmértük hát az autót és valóbban a tuningból alig egyharmad volt már csak fellelhető.

bővebben

2009. Október 10. - Clió II, két szívvel

A bő tíz éve éve gyártják már a Clio második generációját, újabban Clio Campus néven. Érdekes, hogy tulajok mennyire megszeretik ezeket a szinte elnyűhetetlen, agilis, kis autókat.

Csupán véletlen egybeesés, hogy két tizedik életévét is betöltött, közel 200.000 km-t futott, tartalékautóként megmaradt Cliót hoztak el hozzánk motorhangolásra.

bővebben

2009. Szeptember 25. - Renault Scenic III 1.5 DCI optimalizált üzemmel

Állítólagosan a legújabb sorozatú, szuper takarékosságukról híres, de legújabban már Siemens-Elektronika vezérelte 1.5 DCI motorok kicsit sokat fogyasztanak a megszokotthoz képest, főleg városi használatnál, nagy kaszniba szerelve. Mi is kipróbáltuk és valóban. Persze a magas fogyasztás nem az elektronikának köszönhető, hanem a Scenic irdatlan önsúlyának, ami 1,7 tonna. A Clio II és Campusokban ugyanez a motor teljesít kisebb módosításokkal szolgálatot. Szegény motornak, amit pedig a Scenicbe raknak majdnem kétszer!!! akkora súlyt kell cipelnie mint, ha egy Clióba kerül. Ha pedig mama, papa, gyerekek és csomagok közösen útnak indulnak akkor két tonna is a nyakában van a száztíz lovacskának. Ez súly-teljesítmény arányában pedig ugyanolyan, mint amikor egy telipkaolt 1.2-es zsigulival utaaznánk. Ideje lesz a takarékosság jegyében tehát súlycsökkentésbe kezdenie a Renault fejlesztőmérnökeinek is.
bővebben

2009. Szeptember 18. - Középkorú, sportos kisautó

Egyre többen hoznak hozzánk 10 év körüli alsó kategóriás autókat, amik sokszor "megmaradtak" második autónak, mert a használati értékük több annál, mint amit a piacon lehet értük kapni. Ilyenkor valamiért könyebben viszik el sokan hangolgatni az autójukat, pedig ha tudnák mennyivel jobban és szebben veszi egy ilyen hangolás után az autó a lapot, akkor alighanem első nap eljönnének velel hozzánk.
bővebben

2009. Szeptember 17. - Navara DCI

Egy Mercedes Vito kisbusszal állított be két középkorú úr hozzánk. A Kisbuszban 300.000km feletti futásteljesítmény volt és nagyon rendezettlenül járt. Hiába néztük meg diagnosztikai eszközeinkkel a buszt, ez a régebbi tipus eléggé kevés információt közöl elektronikus diagnosztikai szinten. Mikor közöltük a tulajjal, hogy kábeles diagnosztikával nem tudjuk ponotsan megmondani a hibát, de sejtjük, hogy mi a baj, akkor az ügyfél kiakadt, hogy mi az, hogy nem tudjuk pontosan megmondani a bajt. Ekkor ismételten elmondtuk neki, hogy nem mi fejlesztettük a kisbuszt és csak azt tudjuk kiolvasni belőle, amiről küld hibaüzenetet. A többi akkor derül ki, amikor belenézünk a motor belsejébe, vagy más mechanikus vizsgálatot végzünk rajta. Na ezt már megértette.

bővebben

2009. Szeptember 14. - Öreg kisbusz, nem vén kisbusz

Egy ismerősünk megkeresett minket, hogy munkában használt 9 éves Ford Transit 2.0 TD-ja betegeskedik. Hol működik nagyjábó az autó, hol pedig nem, sőt néha világítanak a kontrollámpák és teljesen leszabályoz a motor. Ilyenkor alig hajlandó felvenni a fordulatot. Márkaszervizben és más szakembernél is járt az autóval, ahol kiolvasták a hibát és megállapították, hogy EGR-szelepet kell cserélni. Mivel elutaztak nyaralni abban maradtunk, hogy elhozzák az autót és mire visszajönnek igyekszünk rendbe tenni a kisbuszt, hátha nem olyan nagy a hiba.

bővebben