ATC szerviz es tunning

2009. Szeptember 11. - Váratlan Thalia lóerők

Tegnap egy idősebb úr küldöncként, papírokat hozott cégünkhöz. Észrevette, hogy hova "keveredett" majd megkérdezte, hogy hamár itt van nem tudnánk-e meghallgatni az autóját, mert a nagyon szeretett kis Renault Thaliája furcsa hangon jár a legutolsó szervizelése óta. Már volt is vele két alkalommal a megszokott márkaszervizben, de ott azt mondák neki, hogy ez ilyen, itt minden rendben a motorral.

bővebben

2009. Szeptember 10. - Két legyet egycsapásra

A mai napon két érdekes dolog történt.

Egyrészt volt egy olyan feladatunk, hogy egy Alfa Romeo 156 Wagont, amelyik gyárilag 1.6-os 120Le-s motorral jött ki és egy 2.0 literes papíron 160 Le-s motort kapott működésileg rendbe rakjuk. Ez abból állt, hogy az eddig 1.6-os programmal , bár műkdő autó gyári elektronikájára felírjuk a 2.0 motorvezérlő programot. Túrkáltunk egy kicsit adathalmazunkban és találtunk is egy megfelelő gyárit. Felraktuk a programot és a mért 130Le és 180Nm-t leadó bénácska 2.0 Literes egyből tudta a 160 pacit és a 200Nm-t.

Az ügyfél nagyon boldog volt.

bővebben

2009. Szeptember 8. - Négyes Golf, Négyes Golf, Négyes Golf, Négyes Golf

Két korosabb autót hoztak ma el optimalizálásra. Egy 160.00 Km-t futott Honda CIVIC VTi-t és egy Golf IV 1.6 16V-t . Utóbbival valahol sikertelenül próbálkoztak. (Elképesztő, hogy milyen tökéletes volt a Honda tizenéves kora ellenére. A váltója pedig, mint kés a vajban. Le a kalappal Honda!)

A beavatkozás lényege az volt, hogy ahol a VTi-motor még kicsit gyenge, már ott is legyen azért valamivel több nyomaték.

bővebben

2009. Szeptember 7. - EGR-Tisztítás folytatása

Ma folytattuk az EGR-Tisztítást-Sorozatot.

Ezúttal a saját használatban lévő BMW 320d e46 esett az EGR és K&N szűrő pucolás áldozatául. Az autóban 155.000 Km van tuninggal az első perc óta! Hibátlanul működik, SOHA nem hagyott cserben, se turbót, se railcsőt, se légtömegmérőt, se semmit nem kellett rajta SOHA cseréni!

Mindig csak normál inspekció. Amitől picit erősebb a normál ATC-tuningtól az egy Sport hátsódob és egy K&N szürő, amivel 200LE & 420Nm körül van az autó mégpedig napi használatban. A szoftver csak többletüzemanyag optimalizálással dolgozik. Se a railnyomást, se a turbó nyomást nem vittük sehol a gyári érték fölé! Az majdnem, hogy füstmentes. Kérem tessék elfelejteni a gyorsulási versenyeken látott koromfelhőket. Ez nem az. Sokan azt hiszik az autóra, hogy benzines, mert nem füstöl és duplacsöves egyenesvégű sportdob van rajta a gyári, lefelehajtott kunkori helyett. Ja igen. A fogyasztás vársoban 7,5-8L Vegyesüzemben 6-6,5L.

Hát nem szép egy 200LE-s 6 éves autótól?

bővebben

2009. Szeptember 4. - Beszégetés egy márkakereskedővel

Egy márkakereskedésben dolgozó értékesítő jó ismerősömmel beszélgettem már több ízben a motoroptimalizálásról (chip tuningról). Elmeséltem neki, hogy miről is szól ez a dolog, hogy voltaképpen egyedileg oda hangoljuk az autókat, ahova gyárilag azért nem merik megtenni, mert az autónak egy hanyag gazdánál, öregen is üzemelnie kell, de még inkább marketing okoból kell sokszor egy "csak" 100Le-s takarékos, vagy egy "erős" 150Le-s modell. A marketingesek ilyenkor szólnak a mérnököknek, hogy hány LE-t szeretnének és azok oda állítják az elektronikát.

bővebben

2009. Szeptember 3. - EGR-Tisztítás

A mai napon egy használtautó volt nálunk átvizsgáláson, egy BMW 320d E46, 160.000 Km futásteljesítménnyel. Az autó, bár "már" hetedik évét tapossa igen szép állapotban volt. Az ügyfél nagyon meg is volt elégedve az autóval, csak arra panaszkodott, hogy az eloző 150 lóerős Saabjahoz képest bizony valahogy lomhának tünik az autó. Feltettük így hát a teljesítménymérő padra, ahol kiderült, hogy bizony 10% mind nyomatékban, mind teljesítményben hiányzik a gyári értékekhez képest. Legalábbis erről tanuskodott a 134LE & 295Nm. A tapasztalati értékeink alapján tudjuk, hogy BMW-k, főleg lefele ennyit nem szoktak szórni, így bár kívülről semmi jel nem utalt rá, kiszedtük az autó EGR-szelepét és elvégeztük annak kitisztítását. Az autót utána ismét lemértük és bizony, az elfogadható szorásba került. 304Nm és146Le lett az eredmény.

Az ügyfél gyorsan ment a tisztítás után egy próbakört és rögtön meg is jegyezte, hogy eltünt az autó túlzottnak érzett lefulladási hajlama az alapjárathoz közeli tartományban, és jobban húz, szebben jár.

bővebben