ATC szerviz es tunning

2009. Szeptember 4. - Beszégetés egy márkakereskedővel

Egy márkakereskedésben dolgozó értékesítő jó ismerősömmel beszélgettem már több ízben a motoroptimalizálásról (chip tuningról). Elmeséltem neki, hogy miről is szól ez a dolog, hogy voltaképpen egyedileg oda hangoljuk az autókat, ahova gyárilag azért nem merik megtenni, mert az autónak egy hanyag gazdánál, öregen is üzemelnie kell, de még inkább marketing okoból kell sokszor egy "csak" 100Le-s takarékos, vagy egy "erős" 150Le-s modell. A marketingesek ilyenkor szólnak a mérnököknek, hogy hány LE-t szeretnének és azok oda állítják az elektronikát.

bővebben

2009. Szeptember 3. - EGR-Tisztítás

A mai napon egy használtautó volt nálunk átvizsgáláson, egy BMW 320d E46, 160.000 Km futásteljesítménnyel. Az autó, bár "már" hetedik évét tapossa igen szép állapotban volt. Az ügyfél nagyon meg is volt elégedve az autóval, csak arra panaszkodott, hogy az eloző 150 lóerős Saabjahoz képest bizony valahogy lomhának tünik az autó. Feltettük így hát a teljesítménymérő padra, ahol kiderült, hogy bizony 10% mind nyomatékban, mind teljesítményben hiányzik a gyári értékekhez képest. Legalábbis erről tanuskodott a 134LE & 295Nm. A tapasztalati értékeink alapján tudjuk, hogy BMW-k, főleg lefele ennyit nem szoktak szórni, így bár kívülről semmi jel nem utalt rá, kiszedtük az autó EGR-szelepét és elvégeztük annak kitisztítását. Az autót utána ismét lemértük és bizony, az elfogadható szorásba került. 304Nm és146Le lett az eredmény.

Az ügyfél gyorsan ment a tisztítás után egy próbakört és rögtön meg is jegyezte, hogy eltünt az autó túlzottnak érzett lefulladási hajlama az alapjárathoz közeli tartományban, és jobban húz, szebben jár.

bővebben