Egy Mercedes Vito kisbusszal állított be két középkorú úr hozzánk. A Kisbuszban 300.000km feletti futásteljesítmény volt és nagyon rendezettlenül járt. Hiába néztük meg diagnosztikai eszközeinkkel a buszt, ez a régebbi tipus eléggé kevés információt közöl elektronikus diagnosztikai szinten. Mikor közöltük a tulajjal, hogy kábeles diagnosztikával nem tudjuk ponotsan megmondani a hibát, de sejtjük, hogy mi a baj, akkor az ügyfél kiakadt, hogy mi az, hogy nem tudjuk pontosan megmondani a bajt. Ekkor ismételten elmondtuk neki, hogy nem mi fejlesztettük a kisbuszt és csak azt tudjuk kiolvasni belőle, amiről küld hibaüzenetet. A többi akkor derül ki, amikor belenézünk a motor belsejébe, vagy más mechanikus vizsgálatot végzünk rajta. Na ezt már megértette.
bővebbenEgy ismerősünk megkeresett minket, hogy munkában használt 9 éves Ford Transit 2.0 TD-ja betegeskedik. Hol működik nagyjábó az autó, hol pedig nem, sőt néha világítanak a kontrollámpák és teljesen leszabályoz a motor. Ilyenkor alig hajlandó felvenni a fordulatot. Márkaszervizben és más szakembernél is járt az autóval, ahol kiolvasták a hibát és megállapították, hogy EGR-szelepet kell cserélni. Mivel elutaztak nyaralni abban maradtunk, hogy elhozzák az autót és mire visszajönnek igyekszünk rendbe tenni a kisbuszt, hátha nem olyan nagy a hiba.
bővebbenTegnap egy idősebb úr küldöncként, papírokat hozott cégünkhöz. Észrevette, hogy hova "keveredett" majd megkérdezte, hogy hamár itt van nem tudnánk-e meghallgatni az autóját, mert a nagyon szeretett kis Renault Thaliája furcsa hangon jár a legutolsó szervizelése óta. Már volt is vele két alkalommal a megszokott márkaszervizben, de ott azt mondák neki, hogy ez ilyen, itt minden rendben a motorral.
bővebbenA mai napon két érdekes dolog történt.
Egyrészt volt egy olyan feladatunk, hogy egy Alfa Romeo 156 Wagont, amelyik gyárilag 1.6-os 120Le-s motorral jött ki és egy 2.0 literes papíron 160 Le-s motort kapott működésileg rendbe rakjuk. Ez abból állt, hogy az eddig 1.6-os programmal , bár műkdő autó gyári elektronikájára felírjuk a 2.0 motorvezérlő programot. Túrkáltunk egy kicsit adathalmazunkban és találtunk is egy megfelelő gyárit. Felraktuk a programot és a mért 130Le és 180Nm-t leadó bénácska 2.0 Literes egyből tudta a 160 pacit és a 200Nm-t.
Az ügyfél nagyon boldog volt.
bővebbenKét korosabb autót hoztak ma el optimalizálásra. Egy 160.00 Km-t futott Honda CIVIC VTi-t és egy Golf IV 1.6 16V-t . Utóbbival valahol sikertelenül próbálkoztak. (Elképesztő, hogy milyen tökéletes volt a Honda tizenéves kora ellenére. A váltója pedig, mint kés a vajban. Le a kalappal Honda!)
A beavatkozás lényege az volt, hogy ahol a VTi-motor még kicsit gyenge, már ott is legyen azért valamivel több nyomaték.
Ma folytattuk az EGR-Tisztítást-Sorozatot.
Ezúttal a saját használatban lévő BMW 320d e46 esett az EGR és K&N szűrő pucolás áldozatául. Az autóban 155.000 Km van tuninggal az első perc óta! Hibátlanul működik, SOHA nem hagyott cserben, se turbót, se railcsőt, se légtömegmérőt, se semmit nem kellett rajta SOHA cseréni!
Mindig csak normál inspekció. Amitől picit erősebb a normál ATC-tuningtól az egy Sport hátsódob és egy K&N szürő, amivel 200LE & 420Nm körül van az autó mégpedig napi használatban. A szoftver csak többletüzemanyag optimalizálással dolgozik. Se a railnyomást, se a turbó nyomást nem vittük sehol a gyári érték fölé! Az majdnem, hogy füstmentes. Kérem tessék elfelejteni a gyorsulási versenyeken látott koromfelhőket. Ez nem az. Sokan azt hiszik az autóra, hogy benzines, mert nem füstöl és duplacsöves egyenesvégű sportdob van rajta a gyári, lefelehajtott kunkori helyett. Ja igen. A fogyasztás vársoban 7,5-8L Vegyesüzemben 6-6,5L.
Hát nem szép egy 200LE-s 6 éves autótól?
bővebbenEgy márkakereskedésben dolgozó értékesítő jó ismerősömmel beszélgettem már több ízben a motoroptimalizálásról (chip tuningról). Elmeséltem neki, hogy miről is szól ez a dolog, hogy voltaképpen egyedileg oda hangoljuk az autókat, ahova gyárilag azért nem merik megtenni, mert az autónak egy hanyag gazdánál, öregen is üzemelnie kell, de még inkább marketing okoból kell sokszor egy "csak" 100Le-s takarékos, vagy egy "erős" 150Le-s modell. A marketingesek ilyenkor szólnak a mérnököknek, hogy hány LE-t szeretnének és azok oda állítják az elektronikát.
bővebben