ATC szerviz es tunning

Subaru WRX STI Chiptuning

#SUBARU Impreza GE 2.5 WRX STI - Chiptuning
405Nm & 322Le > 493Nm & 380Le

A Subaru Impreza WRX STI a mai napig, még aktuális szériájában is, egyike azon nagyon kevés sportautóknak, ahol az össz- koncepció fókuszában tényleg semmi más, csak a vezetés élménye áll.
Pont annyi elektronika és vezetői segédlet van benne, ami szükséges. Itt semmi nem vonja el a figyelmet az útról. Egy összességében hihetetlenül remek autó. Fantasztikus, összkerékhajtás támogatta vezetési élménnyel. Egykoron európai gyártóknál is léteztek hasonló koncepciók, de ez ma már csak múlt.
Nos, hogy tovább fokozódjék AZ élmény, átprogramoztuk ezt az egyébként végig nyitott 70-es kipufogórendszerrel ellátott, másban teljesen széria Imprezát. A számok magukért beszélnek. Közel 500 newtonméter és 380 lóerő hallatán, több versenyautó is elpironkodik. Márpedig ez a teljesítmény egy utcai setup. "Subaru - Confidence in Motion"

 

Subaru WRX STI CHIPTUNING

bővebben

#Peugeot 308 GT 1.6THP - 200LE # Chiptuning

#PEUGEOT 308 GT 1.6THP - 200LE # Chiptuning 
272Nm & 204Le > 321Nm & 235Le

A BMW & PSA-Konszern néhány évvel ezelőtt közösen kifejlesztett 1.6-os turbó benzines motorja, számtalan Peugeot, Citroen és BMW-ben teljesít szolgálatot. A Peugeot 308-as GT verziójában 200 lóerőre hangolták már alapból, ám ítt is van azért még tartalék: 230 lóerőig gond nélkül tovább izmosítható az egyhatos feltöltős motor. A mai Peugeot-on 50 newtonmétert és 30 lóerőt erősítettünk átprogramozásunkkal. ;)

bővebben

#Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM # Chiptuning

#Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM # Chiptuning 
390Nm & 172Le > 489Nm & 212Le

Negyven lóerő és száz newtonméter többlettel láttuk el átprogramozásunkkal ezt a szép Alfa Romeo Giuliettát, melyben a közismert Fiat/Opel turbódízel motor végzi a munkáját. Az alfázás mostantól kezdve még sportosabb dimenzióba került. 

# Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM # Chiptuning

bővebben

#‎BMW‬ Z4 18i 2.0T - CHIPTUNING

299Nm & 184Le > 408Nm & 313Le

A BMW N20B20 kétliteres turbófeltöltős motorja a sportos bajor márka lassan a legtöbb modelljébe beköltözött már. Különféle teljesítményszinteken kínálják ezt a motort, a leggyengébb a 18i jelzéssel ellátott, papíron 156 lóerős, amivel ez a szép Z4 cabrió is készült gyárilag. Felette vannak pozicionálva a komponenseiben teljesen azonos, csupán szofteveresen eltérő 20i (184Le) és 28i (245Le) verziók. Persze, mint ahogyan persztízs-márkáknál azt lassan megszokhattuk, a "belépő" szintek gyakran semmivel sem gyengébbek, mint a rákövetkező "marketing" szint. Így volt ez a mai Z4-esnél is mely gyárilag 184 lóerőt és 299Nm-t teljesített. Miután átprogramoztuk a kacifántos tuning-védelemmel ellátott motorvezérlőjét ügyfelünk kérésére mobilizáltuk belőle, amit a tartósság jegyében, hétköznapi használatra még lehetséges. Az eredmény tekintélyes 408Nm és 313 lóerő. De ennél is inkább figyelemre méltó, hogy a gyárilag, a fojtás miatt (is) hullámzó teljesítmény és nyomaték görbék mennyivel szebben futnak most már. Igaz ez nem teljesen a véletlen műve. ;)

 

BMW Z4 E98 CHPTUNING

bővebben

#‎Audi‬ A1 1.4TSI 185LE - Chiptuning > 157LE / Liter

259Nm & 187Le > 295Nm & 220Le

A VAG konszern feltöltős motorjainak legérdekesebb produktuma, a kompresszor- és a turbófeltöltés előnyeit kombináló 1.4TSI motor, mely alapjárattól kompresszorral, majd közepes fordulatszám-tartománytól turbóval tölti fel extra levegővel az ezernégyes, benzines motort. Az alig egy tonnás A1-es gyárilag sem egy lustaság. 0-100-ra 6,8 másodperc alatt gyorsul és 227 km/h a hivatalos végsebessége, amit gyakorlatban gond nélkül tud is. sőt... A műhelyünkben készült, gondos finomhangolásnak köszönhetően közel húsz százalékot erősödött a kis méregzsák, amivel az igen impozáns 157 lóerő / literes csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet. A módosítás után 295 Nm-es nyomatéka bármelyik tuningolt minimum, 1.4-es dízelmotoréval vetekszik és akkor ez még bizony csak a kezdet, hiszen a százra gyorsulási művelet az átprogramozás után már csak 6,2 másodperc. Egy igazi kis, meglepetés autó így a kis A1-es Sportback. :)

bővebben

‪#‎Audi‬ A4 2.0TDI 177LE - Chiptuning

‪#‎Audi‬ A4 2.0TDI 177LE - Chiptuning
390Nm & 177Le > 436Nm & 231Le

Egy 2012-es évjáratú 177 lóerős 2.0 TDI Audi A4-est izmosítottunk, még pedig a 8 fokozatú bolygóműves automata váltóval szereltet, ezért az alsó tartománybeli nyomatékot óvatosan emeltük "csak". Persze így is már ezerötszázas fordulattól érezhetően dinamikusabban gyorsít ki az A4-es. A csúcsteljesítményt pedig közel ötven lóerővel toldottuk meg.

Audi A4 2.0TDI - 177Le Chiptuning on Dyno

bővebben

#Citroen Berlingo 1.6HDI 75Le - Chiptuning

#Citroen Berlingo 1.6HDI 75Le - Chiptuning
208Nm & 87Le > 260Nm & 110Le

A Peugeot Partner ikertestvére a Citroen Berlingo 2007-ig gyártott első generációja az 1.6HDI motornál két féle teljesítményszintet kínált. A papíron 90 illetve a 75 lóerős változatot. Alkatrészbeli különbsség a két motor között semmi nincs, csupán szoftveresen butították még lejeb a 90 lóerős verziót, mivel gyártástechnológiai szempontból nem lett volna költséghatékony az 1.4HDI motort is felvenni a motorpalettára.
Közismerten azonban itt a "butítás" szinte csak papíron létezik, a valóságban alig van 6-7 lóerő és néhány newtonméter eltérés a 90 lóerős változat javára. Így mind a 75, mind a 90 lóerős verzióból ugyanaz a nagyjából 110 lóerős és 260Nm -es csúcsteljesítmény hozható ki szoftveres átprogramozással, lásd ezt a Berlingót is. Az autó menetdinamikája jelentősen javult, a várható fogyasztás csökkenése kb. 7-8%.

Citroen Berlingo 1.6HDI Chiptuning

bővebben

#VOLVO S60 2.4 140LE - Chiptuning

#VOLVO S60 2.4 140LE - Chiptuning
199Nm & 146Le > 221Nm & 174Le

Ez a 2001-es gyártású Volvo S60 a népszerű és elnyűhetetlen 2.4-es szívómtorok szofteresen lebutított változatával került anno piacra. A gyárilag 140 illetve a 170 lóerős változat négyezres fordulatig gyakorlatilag azonos teljesítményt tudott, majd onnantól nyílt erősen az olló a 170 lóerős verzió javára. Mától ez a gyárilag gyengébbik verzió is megkapott mindent a szoftvermódosítással, hogy erősebb verziónak számítson, illetve még annál is picit többet. Az összehasonlító mérési jegyzőkönyvből jól kivehető, hogy már alapjárattól tíz százalékkal erősebb (nyomatékosabb) lett a motor, hatezres fordulatszámnál pedig bő ötven lóerő a többlet.

Volvo S60 2.4 Chiptuning on Dyno

bővebben

#Renault Clio 1.2 TCE 100 - Chiptuning

#Renault Clio 1.2 TCE 100 - Chiptuning
149Nm & 113Le > 173Nm & 132Le

A Renault 1.2-es turbó motorja remek alternatíva azoknak akik nem dízel üzemű, ám viszonylag takarékos és ugyanakkor némileg sportos jellegű erőforrást szeretnének mondjuk egy Clio motorterében tudni. Természetesen ez a motor is szép tartalékot rejt, az egyébként gyárilag igen szolid (0,45 bar) feltöltés picit magasabb régióit megcélozva

 

Renault Clio 1.2 TCE 100 Chiptuning on Dyno

bővebben

Peugeot 308 1.6HDI 100LE - Chiptuning

#Peugeot 308 1.6HDI 100LE - Chiptuning
263Nm & 107Le > 314Nm & 135Le

Ennek az újszerű Peugeot-nak a tulajdonosa azon problémával küzdött, hogy autója menetdinamikája az előzőleg használt Reneult Fluance 1.5 dci-től elmarad lényegesen, pedig papíron nagyjából azonos teljesítményűek az autók. Főleg emelkedőkön szenvedett a háromszáznyolcas. A titok nyitja itt megint csak első körben a sebességváltó a természetesen erősen fojtott motor mellett, előbbi ugyanis roppant hosszan áttételezett, az autó eleméleti végsebessége ugyanis 240 km/h is lehetne a legmagasabb fokozatban, ez pedig csak az ötödik, mivel az autó ötsebességes. Természetesen a többi fokozat is szokatlanul hosszan áttételezett, gyakorlatilag az elterjedthez képest az sofőr mindig egy fokozat áttétellel feljebb autózik, mint amiben éppen van a váltó. No de szerencsére lehet ezen segíteni, még pedig tisztességesen. Az autó gyorsulása és rugalmassága a módosított szoftvernek hála most már kényelmes és némi erőtartalékot rejtő autózást is lehetővé tesz. A gépkocsi fogyasztása várhatóan 8-10%-ot csökken mától kezdve. 

Peugeot 308 1.6HDi Chiptuning

 

bővebben