ATC szerviz es tunning

2009. Szeptember 25. - Renault Scenic III 1.5 DCI optimalizált üzemmel

Állítólagosan a legújabb sorozatú, szuper takarékosságukról híres, de legújabban már Siemens-Elektronika vezérelte 1.5 DCI motorok kicsit sokat fogyasztanak a megszokotthoz képest, főleg városi használatnál, nagy kaszniba szerelve. Mi is kipróbáltuk és valóban. Persze a magas fogyasztás nem az elektronikának köszönhető, hanem a Scenic irdatlan önsúlyának, ami 1,7 tonna. A Clio II és Campusokban ugyanez a motor teljesít kisebb módosításokkal szolgálatot. Szegény motornak, amit pedig a Scenicbe raknak majdnem kétszer!!! akkora súlyt kell cipelnie mint, ha egy Clióba kerül. Ha pedig mama, papa, gyerekek és csomagok közösen útnak indulnak akkor két tonna is a nyakában van a száztíz lovacskának. Ez súly-teljesítmény arányában pedig ugyanolyan, mint amikor egy telipkaolt 1.2-es zsigulival utaaznánk. Ideje lesz a takarékosság jegyében tehát súlycsökkentésbe kezdenie a Renault fejlesztőmérnökeinek is.

Próba képpen elkezdtünk tehát azonos sorozatú Scenikeket optimalizálni. Ami feltünt, hogy már gyárilag is felette teljesítenek ugyan a hivatalosan megadott 105LE-nek, ám még ez is kevés és észrevehetetlen az üresen több, mint 1,6 tonna optimális mozgatásához, sokáig kell nyomni a gázpedált, hogy elérje az egyterű a kívánt sebességet, ami magasabb fogyasztással jár, főleg városban.

Az elérhető optimalizálás pedig kimondottan jót tesz a motornak, érezhető a nyomatéktöbblet, ami a két hete tartó első visszajelzések szerint 1,5-2 literes fogyasztáscsökkenéssel hálál meg a motor, azonos használat melett.

 

scenic_III_77kw.jpg