ATC szerviz es tunning

2015 Január 85. - Skoda Octavia II 2.0TFSI MY2012 - 200LE # UPGRADE # ATC CHIPTUNING # 328Nm & 267LE

Alábbi megkeresést kaptuk mailben:

"Tisztelt Cím!

Szeretném tuningoltatni az autómat.

Típus: Skoda Octavia RS TFSI, Évjárat: 2011.
Km számláló állása: 163 000.

Az autóban egyszer már volt chiptuning egy, a neten ismert
chiptuningos jóvoltából. Az valamilyen oknál fogva nem sikerült. A motor tartott gázon "dadogott", több próbálkozás után vissza lett írva az eredeti program. Ekkor a probléma megszűnt. Azóta, kb. 10ezer km-rel ezelőtt hengerfej csere történt a kocsin kokszosodás miatt.
Szeretnék érdeklődni, hogy ezek tükrében vállalnák-e a tuningot, illetve mennyi az esélye annak, hogy ugyanaz a probléma jön elő, mint az előző beavatkozásnál?"

Nos az autót természetesen elvállaltuk. Átvizsgáltuk műszeresen és teljesítményméréssel is. Teljesen hibátlan gyári értékeket produkált, a köztudott és megszokott értékeket hozta padon is, ami azt jelenti, hogy a gyárilag megadott nyomatékcsúcs később ébred jó ezer fordulattal, viszont, mint a VAG 2.0TSI-k általában 5-10% körül erősebbek csúcsban, persze ennek jót tett az éppen aktuális hűvös levegő is műhelyünkben. Ezen körülmények befolyásától, jelentősségéről már írtunk korábban és ez ugyebár örök érvényű.
http://www.atc.hu/blog/--junius-22----kulso-homerseklet-hatasa-a-motorteljesitmenyre--

Persze nem minden esetben jelenti azt sajnos, hogy ettől még az autónak nincs valami más baja, de bizakodóak voltunk. Az ügyféllel megbeszéltük, hogy egy szépen, egyenletesen felépülő teljesítmény-növelő módosítást írunk az autóra, gondolván itt az első kerék hajtásra is, ami nincsen kihegyezve. 

Itt viszont minden rendben volt, az autónak gyönyörű és egyenletes volt a VAG 2.0 TFSI-ktől megszokottan a gyári teljesítmény görbéje, így nem jelentett semmi gondot, hogy bő 40LE-vel 267Le-ig izmosítsuk a motort. A módosítás elvégzése után az ügyfél több kilométeres, alapos tesztelésnek vetette alá az autót és mindent nagyon rendben talált. Azt persze említeni sem kell, hogy a másik műhelyben ahol 80.000,- Ft -ért csinálták neki az elmondása szerint hibás módosítást számla nélkül, még a pénzét sem kapta vissza. Persze nincs új a nap alatt, erről is írtunk már korábban... :)

http://www.atc.hu/blog/a-tuningpiac-2010--februar-22

http://www.atc.hu/blog/ahogy-masok-csinaljak-toyota-yaris-1-4-d4d-hibas-tuninggal

Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Chiptuning