ATC szerviz es tunning

Miért nem gyárilag?

A motrvezérlő program egy chipben (EEprom) van tárolva, melyet hozzáértés nélkül egykönnyen nem lehet megváltoztatni. Ezért egy tipus piacra dobása esetén egy adott motort a világ minden pontján történő bevetésre készítik fel. Ide tartoznak pl. a különféle üzemanyag (rossz) minőség, vagy a nem rednszeres szervizelés okozta hátrányok vagy akár gépjárű biztosítási/adózási határok, melyet egyes országokban teljesítmény alapján vetnek ki. Ezen kívül az egyik legföbb szempont, hogy mindig a marketingesek mondják meg, hogy milyen teljesítményű legyen egy motor. Hogy ne kelljen folyamatosan új motortokat fejleszteni, ha marketing-technikailag több lóerőre van szükség, ezért a mai motorok zömében hatalmas többlet-tartalékokkal készülnek.

Kívülről látható a módosítás?

Kívülről a beavatkozás nem látható. A motorvezérlés módosítása szervizek számára sem érzékelhető, ha az szakszerűen lett kivitelezve. Teljesítménymérő padon természetesen mérhető a gyári állapothoz képest jelentkező különbség.

Tuningolható-e a gépkocsim diagnozis csatlakozón (OBD) keresztül?

Amennyiben gépkocsija OBD-csatalakozóval rendelkezik és egy úgynevezett Flash-Eprommal van ellátva, úgy az esetek zömében az olvasás és írás megoldható szervízcsatlakozón keresztül. A 2000 után gyártott gépkocsik általában rendelkeznek ezzel az adottságokkal

Csökken-e a motor élettartama a tuning miatt?

A módosított program úgy készül, hogy az minden értelemben a gyári határértékeken belül tartsa a motort működés közben. Áltlános üzelemtetés során a szervízperiódusokat betartva, nem tapasztalható élettartam csökkenés.