ATC szerviz es tunning

2010. Szeptember 28. - Skoda Octavia RS 2.0 TFSI , újratuningolása

A tuning nem varázslat. Egy pórul járt Octavia RS újratuningja.

Egyre gyakrabban jelennek meg nálunk ügyfelek, akik elégedetlenek valahol kapott tuningjukkal. Úgy érzik, hogy autójuk mégsem hozza azt az elvárt, varázslatos többletet, amit tuning előtt ígértek nekik. Általában a most meg nem nevezett "cégek" rábeszélőképessége és mindenek előtt szinvonal alatti olcsóságuk az elsődleges érvek.

Van olyan is, hogy éppen érezhető az elért többlet, de hullámzó a teljesítményleadás. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy miként is tudhatja valaki, hogy mit csinál, hogyha nincsen olyan eszköze amivel kontrolálni tudja munkáját. Persze a pszihés, ráhatásos megerősítés a műhely részéről gyakran egy igen erős fegyver. "Teljesítménymérés nélkül is tudjuk mit csinálunk, hiszen régóta csináljuk", hangzik el leggyakrabban az "érv".

A kérdés ilyenkor csupán az, hogy ki mit és hogyan is csinál rég óta? Jót vagy rosszat? Előnyöset vagy jó esetben középszerűt? Ezt talán úgy lehetne már csak fokozni, ha valaki szaglás útján elemezné a kipufogógázt annak öszetételére. No de mindegy is.

Szóban forgó Skoda Octavia RS TFSI-vel azért látogatott el hozzánk egy ügyfél, mivel egy másik cégnél kapott tuning óta, főleg hideg motorüzemnél égéskimaradása volt a motornak, a teljesítmény leadása pedig nem tünt se megnyerőnek az egyenletesség terén, sem klasszissal jobbnak a gyári programhoz képest. Ezenkívül az autó fogyasztása nagyon magas volt.

A padra feltéve az autót kiderült, hogy  a motor teljesítményleadása valóban nem volt egyenletes és csak úgy áradt a füst az Octáviából.
A hibatárolót kiolvasva az ügyfél megérzése beigazolódott, hiszen gyújtáshiba-hibaüzenetekel volt tele a motorvezérlő tárolója. Nem maradt ezek után más, mint kiolvasni a tuningolt tartalmat visszaállítani a gyári értékeket  és onnan elkezdeni felépíteni egy használható tuning programot. Miután készen voltunk az autóval, egy próbakört követően ügyfelünk elégedetten távozott. A füstölés és a gyújtáskimaradások megszüntek, s az autó érezhetően jobban megindult alsó tartományban, ahogyan ügyfelünk ezt szerette volna már korábban is.

Íme a javított diagram összevetése a hozzánk került, máshol tuningoltéval.
rs_octavia_atc_vs_othertuner_1.jpg
Ugyanez az ATC-módosítás a gyári értékkel összevetetve, íme:

octavia_rs_tfsi_diagram_1.jpg
Természetesen ismételten el kell mondani, hogy rajtunk kívűl is van hazánkban olyan piaci szereplő,
ahol alighanem tudják és látják is, hogy mit csinálnak tuningolás címszó alatt. (De nem sokan!)