# VOLVO S60 D2 1.6 - CHPTUNING
A Volvo S60-ban kínált, leggyengébb PSA-tól származó dízel motor bizony egyszerűen csak elviszi utasát A-ból B-be.
bővebbenA Volvo S60-ban kínált, leggyengébb PSA-tól származó dízel motor bizony egyszerűen csak elviszi utasát A-ból B-be.
bővebbenA Citroen sok-sok extrával felvértezett, legnagyobb egyterűjét az utóbbi években már csak a 2.0 HDI motorral szerelik, melyet a a Delphi gyártotta, DCM3.5-ös motorvezérlő irányít.
bővebbenAz utolsó hatalmas, még feltöltő nélküli mohikánok egyike az ML Mercedesben szolgáló ötezer-ötszáz köbcentis V8-as blokk, ami egész egyszerűen puszta mivoltából és nem turbófeltöltőkből meríti az erejét. Természetesen itt is rejlik azért még szépen tartalék, mint az a teljesítménymérési jegyzőkönyvből kiderül.
bővebbenEgy kis kora reggeli, hétvégi műszak keretén belül segítettünk egy Insignia tulajdonosnak, aki miután felrakta az amúgy is másfél tonna feletti autójára a húsz colos felniket, az végképp elvesztette dinamikáját, mivel a tetemes önsúlyon kívül a nagyon hosszú váltóáttételezés is erősen rontja az autó menetdinamikát.
bővebbenEz a GT felszereltségű 2.2 HDI Peugeot bizony jócskán elmaradt a gyárilag megadott 204 lóerős csúcsteljesítményétől, éppen csak, hogy 160 lóerőt teljesített.
bővebbenA Subaru minden kétséget kizárólag az egy különlegesebb az autómárkák között, BOXER DIESEL motorja pedig maga nemében teljesen egyedi, a világ egyedüli, személyautóba szerelt boxerdízelje motorja. .
bővebbenVégre elérhető a BMW konszern 1.6-os Turbó motorjainak szoftveres konvertziója. 114i, 116i, 118i a jól kidolgozott szoftver-módosítának köszönhetően 300Nm és 210Le-re hozható, mivel mind három motor fizikálisan ugyanazon alaktrészekből áll, csak szoftveresen vannak
külön féle teljesítmény szintekre hangolva. Ugyanez vonatkozik természetesen a hármas BMW F30-35-ös 1.6-os turbó motorjaira is.
Az autógyártók folyamatos harcban állnak a motorvezérlőket feltörő cégekkel. Az Opel Insignia BOSCH EDC17 C59 -es tuning-védelemmel ellátott vezérlője csak pár hete került feltörésre. Azonban maga a jelszóolvasás és a fájl-tartalomhoz való hozzáférés (kiolvasás) önmagában még nagyon kevés.
bővebbenAz elmúlt két évtizedben az autók önsúlya (üres tömege) drasztikusan növekedett a biztonsági merevítések és kényelmi felszereléseknek köszönhetően. A gyártok sokszor valótlan adatokat adnak meg (akár miért is) így már az önsúllyal kapcsolatosan is.
bővebbenEnnek a jópofa, kis városi sport coupénak is 13 évet kellet várnia arra, hogy teljesítménymérve és chiptuningolva legyen.
bővebben