ATC szerviz es tunning

2010. Február 22. - A Tuningpiac

Gombaszám szaporodnak az utóbbi időben a chiptuningot hirdető vagy kínáló cégek.
 
Érdekes módon ezen cégek hirtelenjében sok éves tapasztalattal és szakértelemmel is redelkeznek és ennek fényében még szinvonalukat meghazudtolóan olcsók is. Persze lehet, hogy vannak akiki évtizedeken át titokban fejlesztették képességüket otthon, hogy piacra léphessenek 'in medias res' , ám valljuk be ez mégis csak kissé furának tünik.
bővebben

2010. Február 10. - A takarékosság (és sportosság) szempontjából. - Dízel vagy benzines?

Mivel folyamatosan drágulnak az üzemanyag árak, egyre többen keresnek megtakarítási lehetőséget autójuk számára. A leghatékonyabb (és jóformán egyedüli hasznos) módszer a motorvezérlő program egyedi optimalizálása. Modern turbódízel autóknál gyakran 15-20%-os üzemanyagmegtakarítást is jelenthet ez, benzines változatoknál viszont általában csak néhány százalékot. Itt leginkább az E85 (bioethnaol) üzemre való átprogramozás ami anyagilag elviselhetőbb üzemeltetést tesz lehetővé, hiszen az E85 lényegesen olcsóbb a benzinnél. Természetesen ilyen átprogramozásokat is végzünk.

bővebben

2010. Január 5. - Budapest - Bamaco

A mai napon egy a 2010-es Budapest-Bamaco Rallyra profik által, profin felkészített autó járt nálunk, hogy programmódosítással erősítsünk még a motorján. A bevatakozás jól sikerült.

bővebben

2009. December 30. - BOX(3)-KO (Tunigbox vs. Chiptuning)

Pár napja egy BMW X3 2.0d tulaj jelentkezett nálunk, hogy szeretett volna több teljesítményt, ezért a hozzá közeleső Debrecenbe ment el venni egy tuningboxot. Ezt bele is szerelték neki 60.000,- FT-ért, de nem igazán érzett változást. Aztán elment a környékén egy teljesítménymérésre, ahol beigazolódott, amit érzett, hiszen gyári szinten volt mind a lóerő, mind a nyomaték. Persze ez nem elég, az autó elkezdett leszabályozni és egy idő után rosszabbul ment, mint bármikor a box beszerelése előtt. Többször ment beállítattni a boxot, ahol a lelkes "szakemberek" tekergették neki az potmétert, de mind hiába. Egy alkalommal aztán már alig tudott többet 100km/h-nál az autó.

bővebben

2009. December 28. - Zseniális kis Fiatmotor

A Fiat JTD motorcsaládjának legkisebb tagja egy igazán példaértékű tuningalany. Kivétel nélkül széles vigyorral az arcukon szállnak ki a tulajok a tuning utáni próbakört követően, hiszen tényleg szenzációs tartalékok rejleneki ezekben a motorokban.

bővebben

2009. Október 26. - Lóerő-szabotőr gyertyák

Egy ügyfelünk autóját bő egy évvel ezelőtt programmódosítottuk teljesítménynövelés céljából.

Az alany egy Suzuki SX4 1.5 16V volt. A beavatkozás jól is sikerült, annak idején érzékelhetően élénkebb lett az autó minden tartományban, amit a mérés is igazolt. Aztán alig telt el egy év és jó 20.000km és megkeresett minket ügyfelünk, hogy tanácstalan, mert úgy érzi, hogy szépen lassan eltűntek az előtuningolt lóerők, amire a márkaszervízben nem tudtak tanácsot. Megmértük hát az autót és valóbban a tuningból alig egyharmad volt már csak fellelhető.

bővebben

2009. Október 10. - Clió II, két szívvel

A bő tíz éve éve gyártják már a Clio második generációját, újabban Clio Campus néven. Érdekes, hogy tulajok mennyire megszeretik ezeket a szinte elnyűhetetlen, agilis, kis autókat.

Csupán véletlen egybeesés, hogy két tizedik életévét is betöltött, közel 200.000 km-t futott, tartalékautóként megmaradt Cliót hoztak el hozzánk motorhangolásra.

bővebben

2009. Szeptember 25. - Renault Scenic III 1.5 DCI optimalizált üzemmel

Állítólagosan a legújabb sorozatú, szuper takarékosságukról híres, de legújabban már Siemens-Elektronika vezérelte 1.5 DCI motorok kicsit sokat fogyasztanak a megszokotthoz képest, főleg városi használatnál, nagy kaszniba szerelve. Mi is kipróbáltuk és valóban. Persze a magas fogyasztás nem az elektronikának köszönhető, hanem a Scenic irdatlan önsúlyának, ami 1,7 tonna. A Clio II és Campusokban ugyanez a motor teljesít kisebb módosításokkal szolgálatot. Szegény motornak, amit pedig a Scenicbe raknak majdnem kétszer!!! akkora súlyt kell cipelnie mint, ha egy Clióba kerül. Ha pedig mama, papa, gyerekek és csomagok közösen útnak indulnak akkor két tonna is a nyakában van a száztíz lovacskának. Ez súly-teljesítmény arányában pedig ugyanolyan, mint amikor egy telipkaolt 1.2-es zsigulival utaaznánk. Ideje lesz a takarékosság jegyében tehát súlycsökkentésbe kezdenie a Renault fejlesztőmérnökeinek is.
bővebben